A kiskereskedelmi üzletláncokban forgalmazott, egyedi márkanév alatt futó, úgynevezett sajátmárkás termékek körét legtöbbször az amszterdami PLMA (World of Private Label), a Kereskedelmi Márkák Kiállításán szerzik be az áruházláncok disztribútorai. 

Nem csoda, hogy a magyar kiállítók körében is rendkívül népszerű az esemény, amelyet az is mutat, hogy idén minden eddiginél nagyobb területen, 198 négyzetméteren, minden eddiginél több, összesen 21 kiállító jelenik meg az Agrármarketing Centrum közösségi standján. A 2024. május 28-29-én zajló kétnapos eseményen a kiállítók többsége évről-évre részt vesz, ezúttal azonban hat új résztvevővel bővült a megjelenők száma.

A kiállítás hatékonyságát és a sajátmárkás termékek egyre nagyobb térnyerését bizonyítja, hogy a hazai élelmiszeripari vállalkozások mindig nagy számban jelentkeznek a rendezvényre. A rendezvény margóján megrendezett szakmai eladásokon a téma legelismertebb szakértői foglalják össze a sajátmárkás piaci adatokat és trendeket. Az amszterdami PLMA a világ legnagyobb, kifejezetten saját márkás termékekkel foglalkozó szakmai kiállítása, amelyen 2023-ban 2.658 kiállító és 16.000 szakmai látogató vett részt.

Az Agrármarketing Centrum közösségi standján számos termékfajta közül válogathatnak az üzletláncok beszerzői. A 21 kiállító kínálatában megtalálhatóak többek között az extrudált kenyerek, gluténmentes zabtészták és lisztek, gyógyteák, aszalványok, különböző gyümölcsbefőttek és savanyúságok, kolbászok és füstöltáruk, mézek, gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök, hidegen sajtolt olajok, valamint kekszek és különböző snack-ek. A standon helyet kap az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program, ahol folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő beszállítókat. A Hungarian Food Business katalógus jelenleg már több mint 250 magyar élelmiszeripari gyártócég és mintegy 500 professzionális nemzetközi beszerző vállalat adatait tartalmazza.

A sajátmárkás termékek növekedése az elmúlt években példátlan piaci részesedéshez vezetett világszerte. A sajátmárka a világjárvány idején is megőrizte erős pozícióját, több mint hét európai országban 40% felett vannak jelen az áruházakban (pl. Svájc, Belgium, Egyesült Királyság), és további kilenc európai országban több mint 30% az arányuk (pl. Lengyelország, Magyarország, Dánia).