2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Hírek

A generatív mesterséges intelligencia átalakíthatja a kiskereskedelmet
Hírek
2023.aug.04.

A generatív mesterséges intelligencia átalakíthatja a kiskereskedelmet

A kiskereskedők sokat profitálhatnak az új technológiából.

Julian Skelly, a digitális üzleti átalakítási tanácsadó, a Publicis Sapient alelnöke megvizsgálta, hogy a nagy nyelvi modellek, mint a Chat GPT, hogyan forradalmasíthatják a kiskereskedelmet. Meglátása szerint a kiskereskedők számára nagy lehetőséget biztosít az, hogy több adatforrást használhatnak új tartalom létrehozásához, és a személyre szabott termékajánlásoktól az egyedi marketingtartalmak előállításáig sokat profitálhatnak az új technológiából – írja az ESM.

A szakember szerint a generatív mesterséges intelligencia ötféle módon is átalakíthatja a jelenleg ismert kiskereskedelmet.

Élmények létrehozása
A generatív MI esetében a siker kulcsát az ügyfélélmény megtartása és a bevezetés optimalizálása jelenti. Egymást követik az újabb és újabb innovációk, de a generatív MI megváltoztatja azt is, hogy mit gondolunk az időkeretről. Rövid távon valószínűleg azok a megoldások kapnak majd nagyobb figyelmet, amelyek könnyedén beépíthetőek, és gyorsan nyújtanak hozzáadott értéket. Miután ezek az első kísérletek sikeresnek bizonyulnak, már a nagyobb befektetést igénylő, hosszabb távú felhasználások is el fognak terjedni.

Értékajánlatok tervezése
Ma mind a kiskereskedők, mind a vásárlók számára az érték áll a középpontban. A vevők a vásárlási folyamat minden szakaszában költségmegtakarítást szeretnének látni. Ez arra ösztönözheti a kiskereskedőket, hogy egyszerű, a mesterséges intelligencia által támogatott költségvetés-tervező eszközökkel kísérletezzenek. Például olyan lehetőséget felkínálva, hogy „tegye 20%-kal olcsóbbá a kosaramat”, vagy optimalizálja a bevásárlókosár tartalmát.

A technológia figyelembe veszi majd a spórolási igényt, és esetleg saját márkás termékek ajánlásával az árrést is optimalizálja. A szakember szerint a kiskereskedők a megtakarítás érdekében elsőként valószínűleg ügyfélszolgálati esetekhez nyúlnak, és a természetes nyelvi feldolgozás révén a vásárlói véleményeken és fórumokon keresztül azonosítják a gyakori termékproblémákat. Az ilyen információ csökkenti a hívások számát, ezáltal a költségeket is.

Dinamikus akciók létrehozása
Középtávon valószínűleg dinamikus, igényvezérelt akciókat fogunk látni. A kiskereskedők akár az időjárás és a készlet elérhetőségének változásait is összekapcsolhatják, amit marketing- és promóciós eszközökkel is támogathatnak. Ez azt jelenti, hogy a megfelelő adatforrások összekapcsolásával a generatív MI-t valós időben optimalizált, gyors akciókhoz is fel lehet használni. A nagy nyelvi modellek képesek lehetnek hangutasításokat értelmezni, és kiválasztani a vacsora hozzávalóit, vagy átnézni egy nagy választékot a tökéletes szettért a hétvégi bulira.
Ez forradalmasíthatja a vásárlók és a kiskereskedők közötti interakciót, és személyre szabottabbá, kényelmesebbé teheti a vásárlást.

A beszerzési lánc fejlesztése
A generatív MI-ben nagy lehetőségek rejlenek, ha a beszerzési lánc optimalizálásáról van szó. A gépi tanulás nem pusztán korábbi adatokat elemzéséhez használható fel, hanem a termékek elérhetőségének és a szállítás tervezéséhez is. A valós idejű adatokat – például az időjárásról vagy a forgalomról – beépítve az előrejelzések pontosabbá válnak, és optimalizálják a szállítás útvonalát.

Próbálja ki, mielőtt megveszi
A generatív MI-t virtuális élményekhez is fel lehetne használni, így a vevők még vásárlás előtt kipróbálhatnának egy terméket. Ez akár a termék-visszaküldéseket is csökkentheti, és javíthatja az ügyfélelégedettséget.

Egy olyan világban, ahol az ügyfelek majd egy eszköztől kérnek segítséget azért, mert kifogytak egy hozzávalóból, vagy a kávéból, a kiskereskedőknek újra kell gondolniuk a vásárlás folyamatát. A kereskedelemnek fel kell készülnie a gépi asszisztált vásárlásra is. Minden meg fog változni, a kedvezményektől a márkahűségig mindent újra kell gondolni. A kérdés nem az, hogy lesz-e a generatív MI-nek hatása a kiskereskedelemre, hanem hogy milyen gyorsan tudják a kiskereskedők hasznos funkciókhoz felhasználni. Azok, akik korán bevezetik a technológiát, jelentős előnyre tesznek szert versenytársaikkal szemben azáltal, hogy személyre szabott és kényelmes élményt nyújtanak az ügyfeleknek, miközben saját működésüket is javítják.

Tags: kiskereskedelem, mesterséges intelligencia, vásárlási szokások
  • Előző cikk: Lejtmenetben van a hazai ipari termelés Előző
  • Következő cikk: Mi jön a cukor után? Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom