Az európai stílusú, gyümölcsalapú sörök olyan népszerűvé váltak az Egyesült Királyságban, hogy ez lett az ország leggyorsabban növekvő sörtrendje.

A könnyű, szomjoltó sörök iránti kereslet – melyek jellemző alkoholtartalma körülbelül 4% – olyan mértékben megnövekedett, hogy a Tesco tavaly 250%-os növekedést tapasztalt az eladott mennyiségekben.

Az elmúlt 15 évben különböző, gyümölcsös ízprofilú európai sörök, mint például a belga Fruli és Bacchus Kriek, valamint a német Radler és a spanyol Damm Lemon fokozatosan egyre népszerűbbé váltak az Egyesült Királyságban.

Hét évvel ezelőtt alakult meg az Egyesült Királyság első dedikált gyümölcsös láger márkája, a Jubel, amely gyorsan az egyik legdivatosabb sörré vált a 21-35 éves korosztály számára.

A cég most öt különböző ízváltozatot kínál – őszibarack, mangó, vérnarancs, citrom és grapefruit – 4%-os alkoholtartalmú lágeréből, és a Tesco áruházláncban 300%-os növekedést tapasztaltak.

„Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy olyan kiskereskedők, mint a Tesco, ezt látják a legnagyobb trendnek a sörpiacon a kézműves sörforradalom óta, és büszkék vagyunk arra, hogy úttörői vagyunk ennek” – mondta Jesse Wilson, a Jubel alapítója.