5 év, 8820 kg összegyűjtött műanyag flakon

 A Henkel és a Rossmann immáron ötödik alkalommal rendezte meg „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját, mellyel bölcsődéket, óvodákat és iskolákat támogatnak akár 2 millió forint értékű, szabadon elkölthető nyereménnyel.

 

A Henkel évek óta kiemelt figyelmet fordít annak kommunikálására, hogy a vállalat által forgalmazott termékek műanyag flakonjai szelektíven gyűjthetők és újrahasznosíthatók. A vásárlók 2016 óta országszerte leadhatják kiürült Henkel termékes flakonjaikat közel 220 Rossmann üzletben. Az üres műanyag flakonokért cserébe egy kódot kapnak, mellyel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhatnak. A legtöbb szavazatot elért intézmény értékes támogatásban részesül.

 

Idén a promóció 2020. november 30. és 2021. január 31. között tartott és 106 intézményre érkeztek a szavazatok. Az első hónap a gyűjtésre való felhívással telt, a második hónap pedig a szavazásra való ösztönzéssel. A nyereményeknél két fontos újítás is történt az előző évhez képest, hogy a promóciós üzenet igazodjon az aktuális vírushelyzethez is. A vállalat egyrészt garantált nyereményt nyújtott a minimum 200 szavazatot gyűjtő intézményeknek egy 20 000 Ft értékű Henkel - Rossmann higiéniás csomag formájában. Másrészt a 2 000 000 Ft-os fődíj felhasználására több opciót is felkínált a nyertes intézménynek, hogy a pandémiás helyzetre való tekintettel igény esetén akár higiéniás felszerelésre is költhető legyen az összeg.

 

Az idei év nyertes intézményei, melyek a legtöbb szavazatot kapták:

  1. Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda

Nyeremény: 2 millió forint támogatás választható felhasználásra

  1. Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola

Nyeremény: 200 ezer forint értékű sportszer utalvány

  1. Tapolcai Kertvárosi Óvoda Hársfa Tagintézménye

Nyeremény: 100 ezer forint értékű sportszer utalvány

 

A koronavírus hatása érezhető volt a promóció eredményén is, 12.144 db érvényes szavazat érkezett és 2100 kg műanyag flakon gyűlt össze. A 2019-es évhez képest 25%-kal kevesebben vettek részt, és 33%-kal csökkent az összegyűjtött műanyag flakonok mennyisége. Mindezek ellenére a tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók lelkesedése és a kampány népszerűsége töretlen. Vannak olyan intézmények, ahol a szülők szervezetten gyűjtik az üres műanyag Henkel flakonokat, és közös erővel indulnak a főnyereményért. Így évről-évre egyre több emberhez jut el a fenntarthatósági törekvés és a közösségformáló szerep is egyre erősebb. 

Remélhetőleg jövőre újult erővel vehetnek részt mind az intézmények, mind a fogyasztók a Henkel és a Rossmannn közös fenntarthatósági akciójában. A kezdeményezésnek az újrahasznosítás mellett az a célja, hogy a fiatalabb generációkat zöldebb gondolkodásra tanítsa, ösztönözze. Hiszen bár közvetetten, de a szülők és az intézmények által a gyerekekhez is eljut a felelős szelektív hulladékgyűjtés fontossága.

 

Úttörő szerep a fenntarthatóság területén

A Henkel 2010-ben hosszú távú fenntarthatósági stratégiát határozott meg 2030-ig, amelyet konkrét célok támasztanak alá. Ezeket a stratégiákat és célkitűzéseket azóta folyamatosan pontosítják és tovább bővítik. A stratégia alapköve a kevesebb erőforrással több értékteremtés törekvése – lehetővé téve a növekvő világnépesség jólétét, ugyanakkor csökkentve a globális lábnyomot. A Henkel aktívan támogatja a körforgásos gazdaság fejlődését, és ambiciózus csomagolási célokat követ. 2025-re a Henkel csomagolásainak 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz*. 2020 végén a vállalat ezt már elérte a csomagolásának körülbelül 89 százalékánál. A vállalat folyamatosan dolgozik azon is, hogy növelje az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásában. Míg sok Henkel csomagolás már most is újrahasznosított anyagokból készül, a vállalat célja, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag részarányát minden fogyasztási cikkének csomagolásában több mint 30 százalékra növelje világszerte. 2020 végén ez az arány 15 százalék körül mozgott.