Jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma, amelyek fenntartható alternatívákat keresnek a friss gyümölcsök és zöldségek csomagolására – állítja a Smurfit Kappa.

Általánosságban elmondható, hogy a hullámkartongyártó ipar azon dolgozik, hogy népszerűsítse a műanyagokat kiváltó megoldásokat – a Smurfit szerint egy közelmúltban készített felmérés alapján a fogyasztók 75%-a előnyben részesíti a papíralapú csomagolásban forgalmazott termékeket a kevésbé fenntartható változatokkal szemben.
Egy portugál szőlőtermesztő cég részére a Smurfit Kappa egy olyan csomagolást tervezett, amely segít fokozni a fenntarthatóság követelményeit és a márka ismertségét, továbbá olyan kapacitása van, amely kibírja az összetett és nagy követelményeket támasztó ellátási lánc folyamatait.
A Smurfit Kappa megalkotott egy új, könnyen összeállítható hullámkarton tálcát, amely színezhető, és amelyre kiskereskedelmi környezetben figyelemfelkeltőnek számító mintákat lehet nyomtatni. A tálca teljesen újrahasznosítható és tervezése során nagy figyelmet kapott, hogy a gyümölcsök állapota és minősége ne sérüljön.
Raul Andre, a Smurfit Kappa Celapack vezérigazgatója nyilatkoz­ta: „Ez az eredmény a Pomares de Sol-lal való együttműködésnek köszönhető, amely során elemeztük az ellátási lánc és a termék követelményeinek összes aspektusát. A márka ismertségének növelése kiemelt szerepet kapott és olyan csomagolási megoldást hoztunk létre, amelynek élettartama megegyezik az abban tárolt termék élettartamával, ami szintén egy nagyon fontos szempont.”