Egy új tanulmány megállapítása szerint, az élelmiszer-kiadások csökkentése továbbra is elsődleges prioritás a fogyasztók számára minden jövedelmi csoportban.

A Stout globális tanácsadó cég 2023-as élelmiszer kiskereskedelmi ágazati frissítése kimutatta, hogy a saját márkás és az akciós termékek megtartották népszerűségüket a vásárlók körében, a kereslet irántuk folyamatos növekedést mutat.

A technológia által vezérelt, vonzó vásárlási élmény jelentősége tovább nőtt, különösen a fiatalabb vásárlók körében.

Az adatok szerint, a Z és Y generációs vásárlók közel háromnegyede, azaz 75%-a használt élelmiszerbolt – alkalmazást az elmúlt évben.

Amire még rámutatnak a tanulmányok

Az áruházvezetők szerint a munkaerőhiány vált a legnagyobb kihívássá az élelmiszerkereskedelemben.

2023 elején a kiskereskedelmi dolgozók körülbelül 44%-a fontolgatta a pályaelhagyást, ám az arány az év második felére jelentősen csökkent.

A jelentés szerint az emelkedő munkaerő ráta arra késztette az élelmiszerkiskereskedőket, hogy vizsgálják meg a költségtakarékos beruházásokat, az önkiszolgáló pénztáraktól a teljesen automatizált, pénztárosok jelenlétét nem igénylő üzletekig.

A kereskedők emellett bővítették termékpalettájukat, hogy megfeleljenek a fogyasztói igényeknek, ideértve a saját márkás, növényi alapú, biotermékek iránti megnövekedett keresletet.

Ételpazarlás

Mivel az élelmiszer- és csomagolási hulladékok csökkentése kiemelt szempontja a vásárlóknak és a vállaltoknak egyaránt, az élelmiszerboltok és a CPG cégek a hulladék csökkentésére összpontosítottak.

Az olyan alkalmazások, mint a „Too Good To Go” népszerűséget élveznek mind a fogyasztók, az éttermek és az élelmiszerkereskedők körében, mivel zökkenőmentesen és költséghatékony módon segítették az élelmiszerpazarlás elleni küzdelmet.

Sebezhető a zavarokkal szemben

Az AlixPartners külön tanulmánya megállapította, hogy a tíz nagy iparág közül a kiskereskedelmi szektor a leginkább kiszolgáltatott a zavarokkal szemben.

Az AlixPartners tanulmánya 3000 top vezetőt vizsgált meg szerte a világon, és tíz különböző iparági szektorban gyűjtött össze válaszokat.

(Forrás: ESM magazin)