Ahogy a retailgazette.co.uk beszámolt róla, az Egyesült Királyság online kiskereskedelmi eladásai rekordszintű, 10,5%-kal estek vissza 2022-ben, mivel a decemberi online eladások is 12%-kal csúsztak vissza.

Ez az első olyan év, amikor egész éves csökkenést regisztrált a 200 kiskereskedő online értékesítését nyomon követő IMRG online kiskereskedelmi index, miután a korábbi mélypontot követően 2021-ben 2,7%-os növekedést mértek 2020-hoz képest.

A növekedés a Black Friday hetében stagnált, a következő héten pedig már 7,3%-kal csökkent az értékesítés az előző év azonos időszakához képest. 

Decemberben csak a fehérnemű kategória növekedett, amely 0,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, valamint a hajápolás 9,1%-kal, és a smink, amely 8,3%-kal nőtt.

A ruházati cikkek volt az egyetlen fő kategória, amely 2022 egészében pozitív növekedést ért el, 2,5%-kal az előző évhez képest, míg az elektromos cikkek 18,1%-kal, a háztartási és kerti cikkek eladásai pedig 17,6%-kal csökkentek.

A Black Friday hetében az online növekedés ugyan laposnak bizonyult, de jobb volt a vártnál, és nem volt szinkronban az előző 10 hónap alacsony keresletével.

A december 18-i héten is lassú volt az üzletmenet: az eladások 4,7%-kal csökkentek, miután a szállítási zavarok miatt a kiskereskedők előrehozták a karácsonyi megrendelések végső időpontját.

Andy Mulcahy, az IMRG stratégiai igazgatója, a következőket mondta: „Ha az emberek jól érzik magukat a pénzügyi helyzetükben és minden hónapban van rendelkezésre álló bevételük, amivel minden hónapban játszhatnak, akkor a kiskereskedők ezt általában a kereslet általános mintáiban is érzékelik.”

„Ez tényleg egy gyenge év volt. A fénypont azonban az, hogy a kiskereskedelmi oldalak forgalma a járvány okozta hatalmas hullámok után is tovább nőtt, így amint az általános gazdasági rossz közérzet enyhül, a kiskereskedők jó helyzetben lesznek, hogy profitáljanak abból, hogy az emberek még mindig szeretnek böngészni és vásárolni.”

"A probléma az, hogy sokan újabb nehéz évre számítanak 2023-ban, és különösen az első félév nem valószínű, hogy sok enyhülést hoz majd.”

Az emelkedő infláció azt jelentette, hogy az átlagos kosárérték a 2021-es 121 fontról 134 fontra nőtt 2022-ben, ami drágábbá tette a termékeket az emberek számára.