A Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata, termékeinek magyarországi forgalmazója a Zwack Unicum Nyrt. A vállalat a mai napon nyilvánosságra hozta a 2023-as félévi pénzügyi eredményeit, a 2022. december 31-én zárult félévre vonatkozóan. A jelentés alapján a Diageo erőteljes teljesítményt produkált és egyúttal a hosszútávú, fenntartható növekedésre koncentrál.

Minden régióban erőteljes árbevétel-növekedést ért el. A £9,4 milliárd-os bejelentett nettó árbevétel 18,4%-kal nőtt, ami elsősorban a nettó árbevétel erőteljes szerves növekedését tükrözi. A Diageo márkái több mint 30 országban, 200 helyszínen és 33 000 munkavállaló közreműködésével készülnek világszerte. Portfóliójában olyan kiemelkedő márkák szerepelnek, mint például a Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray és Guinness.

Ivan Menezes vezérigazgató így nyilatkozott:

"A 2023-as pénzügyi évet erősen kezdtük. Az organikus nettó árbevételünk 9%-kal nőtt, minden régióban növekedéssel, az organikus volumenünk 2%-kal nőtt, a működési nyereség pedig 10%-kal nőtt. A kihívásokkal teli költségkörnyezetben a szerves működési árrésünk 9 bázisponttal nőtt, miközben folytattuk a jövőre irányuló beruházásokat. Ma a Diageo 36%-kal nagyobb, mint a Covid-19 előtt volt, ami tükrözi a diverzifikált jelenlétünk és előnyös portfóliónk erejét. Szeretnék köszönetet mondani a közel 28 000 kollégámnak fáradhatatlan munkájukért, összpontosításukért és agilitásukért, amelyek segítettek minket ezeknek az eredményeknek az elérésében. Az értékesítés növekedését támogatta, hogy továbbra is a portfóliónk prémiumizációjára összpontosítottunk, amit az erős globális prémiumizáció is támogatott. A szuperprémium-plusz márkáinkkal 12%-kal növeltük a nettó árbevételünket. Mivel a kategóriák növekedési tendenciái továbbra is normalizálódnak a Covid-19-et követően, a minőségi piaci részesedés megszerzése továbbra is kulcsfontosságú. Örömmel mondhatom el, hogy a teljes nettó árbevétel 75%-át sikerült megszereznünk vagy megtartanunk a mért piacokon, ami jól mutatja az erős kereskedelmi törekvéseinket. Célzott áremeléseket hajtottunk végre minden régióban, amit a bevételnövekedés kezelésében szerzett szakértelmünk tesz lehetővé amelyet a márkáink iránti erős fogyasztói kereslet támogat. A mindennapi hatékonyságunkkal együtt ez tette lehetővé számunkra, hogy növeljük a beruházásainkat. Világszínvonalú márkaépítésbe, digitális és adatkezelési lehetőségekbe, valamint ambiciózus, 2030-ra szóló fenntarthatósági tervünkbe fektetünk be, hogy erősebb és rugalmasabb üzletet hozzunk létre hosszú távon. A 2023-as pénzügyi év második felére tekintve, bár a működési környezet továbbra is kihívásokkal teli, továbbra is bízom az eredményekben, az üzleti tevékenységünk rugalmasságában és abban, hogy képesek vagyunk kezelni az ingadozásokat. Úgy véljük, hogy jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy teljesítsük középtávú céljainkat. 5% és 7% közötti nettó árbevétel-növekedést és fenntartható üzemi eredménynövekedést irányozunk elő. 6% és 9% közötti tartományban pedig a 2023-as és 2025-ös pénzügyi év között."