Az európai diszkonthálózat arra figyelmeztetett, hogy 2024-ben is kihívásokra számít az eladásokat illetően az egész iparágban.

A varsói tőzsdén jegyzett Pepco Group, amely a Pepco, a Poundland és a Dealz márkák tulajdonosa, már szeptemberben is felhívta arra a figyelmet, hogy az előrejelzések szerint nehezebb időszak várható – írja az ESM.

Andy Bond ügyvezető elnök azt nyilatkozta, hogy óvatosan kezelik azokat az információkat, miszerint enyhülne a háztartások költségvetésére nehezedő nyomás, különösen Közép- és Kelet-Európát illetően. Azt mondta, hogy továbbra is a bruttó árrés helyreállására számítanak, és már biztató jeleket is látnak.

A csoport közölte, hogy az új pénzügyi év kezdete óta az eladások vegyes képet mutatnak, a november 26-ig tartó nyolc hétben az árbevételük 3,1%-kal csökkent. A Pepco részvényei idén 38%-ot estek.

A csoport szerint a visszaesést a vártnál gyengébb negyedik negyedévi eladások okozták, főleg Közép- és Kelet-Európában. Emellett az alacsonyabb bruttó árrés, a magasabb költségek és az új üzletek nyitása játszott szerepet a csökkenésben.

Októberben bejelentették, hogy lassítja a csoport az üzletnyitási programját annak érdekében, hogy a profit növelésére összpontosíthasson. Emellett elkötelezte magát legnagyobb piaca, az Egyesült Királyság mellett. Mindennek ellenére a vállalat legalább 400 új üzletet tervez nyitni 2023/24-ben.