Az új felállás vezetőváltást is hoz magával.
Az eredeti terveknek megfelelően február végével lezárul az Auchan és az Indotek fúziója, így márciustól új időszámítás kezdődhet a francia hátterű kiskereskedelmi lánc hazai érdekeltségében – tudta meg az Index.
A lap szerint az új felállás vezetőváltást is hoz magával: Dominique Ducoux utódja egy magyar szakember, aki az ukrán Auchan éléről tér haza.
Emlékeztettek arra, hogy 2021 szeptemberében jelentették be, hogy stratégiai együttműködést köt egymással az ingatlanbefektetéssel, -fejlesztéssel és -hasznosítással foglalkozó, Jellinek Dániel nagyvállalkozó érdekeltségébe tartozó Indotek Group és az Elo. Ennek az volt a lényege, hogy az Indotek 47 százalékos kisebbségi pénzügyi befektetővé váljon az Elo itthoni leányvállalataiban, az Auchan Retail Magyarországban, illetve a kereskedelmi lánc ingatlanportfólióját kezelő Ceetrus Magyarországban. 2022 márciusában aláírták a partnerségi megállapodást, de annak életbelépéséhez szükség volt a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyására is.
Az Index úgy tudja, hogy mostanra minden akadály elhárult az Auchan és az Indotek fúziója elől. Ezt követően hatékonyabbá tennék a beszerzést, a logisztikát és a munkaszervezést is, a vásárlói élménnyel együtt pedig a piaci részesedést is növelnék.
Új vezérigazgató, új stratégia
Az Index információi alapján Domenique Ducoux-t Lucenkó Viktória váltja a vezérigazgatói székben. Lucenkó Viktória több mint öt éve, 2018 januárjától vezeti az Auchan Ukrajnát, előtte Magyarországon az áruházlánc innovációs igazgatója, korábban áruházvezetője, azt megelőzően pedig kontrollingigazgatója volt, már 2009 óta az Auchan család tagja.
Az Indotekkel a háttérben az Auchannál a következő hónapokban indulhat el a közös stratégiai-beruházási tervek megvalósítása, melynek célja a korábbi nyilatkozatok szerint az, hogy 2025-re érjék el a 15 százalékos piaci részesedést a kiskereskedelemben. Ezzel összefüggésben arra törekednek, hogy az ország teljes lakosságát elérjék a hagyományos boltokkal és az online csatornával. Azt is kitűzték, hogy a termékpalettából a jelenlegi mintegy 80 százalékos szintnél nagyobb arányért feleljen a magyar élelmiszeripar.
A Magyarországon 24 áruházzal és 18 töltőállomással rendelkező, csaknem 6300 főt foglalkoztató kereskedelmi vállalat 2022-es pénzügyi mutatói még nem ismertek, de a 2021-es üzleti évben a 354,3 milliárd forintos árbevétel 8,1 milliárdos adózott eredménnyel járt.