Az ALDI magyarországi piacra lépése óta törekszik arra, hogy minél több terméket szerezzen be itthonról.

A kezdetek óta számos zöldség és gyümölcs, tejtermék és tőkehús magyar termelőktől és feldolgozóktól kerül az áruházlánc polcaira. Ez a törekvés egyrészt összhangban van a vásárlók elvárásaival, mivel egyre többen keresik a kiváló minőségű magyar termékeket, másrészt a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára nyújt hosszú távú lehetőséget a honi piacon. Az ALDI-val kötött partnerség a környezetvédelem szempontjából is előnyös mind a gyártóknak, mind a lakosságnak, hiszen minél rövidebb egy szállítási lánc, annál alacsonyabb az értékesítés karbon-lábnyoma.

Ezzel együtt a vásárlók olyan termékeket is igényelnek, amelyek Magyarországon nem teremnek meg, vagy nem gyártja őket senki. Ezek jellemzően más földrajzi tájegységben elérhetőek, illetve valamely nemzet konyhájának alapanyagai. A magyar fogyasztók természetesen ezeket a termékeket is keresik, a diszkontlánc így egyszerre tart széles kínálatot hazai beszerzésű magyar termékekből, illetve nemzetközi elérhetőségű élelmiszerekből. 

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal 2021.03.17-én közzétett jelentése visszaigazolni látszik az ALDI törekvéseinek sikerét és eredményét. „A felmérésbe bevont termékek adatai alapján a diszkont áruházláncok közül az ALDI-ban a legmagasabb a magyar termékek aránya, amit közel 230 magyar beszállítónk biztosít az ALDI vásárlói számára kiváló minőségben” – tette hozzá Bernhard Haider.