Bár 20 áruháza van a Praktikernek, a „huszonegyedik”, azaz az online áruház fejlődése számít továbbra is a legdinamikusabbnak. A Praktiker barkácsáruházlánc idén tízéves online szolgáltatása ma már az összes forgalom 8,5%-át realizálja. A barkácslánc nagy hangsúlyt fektet a vásárlói élmény növelésére, a mobilapplikációja további optimalizálására.


2017-ben a webshop részaránya a teljes forgalomhoz képest közel 5 % volt, 2018-ban ez a szám már 7 %-ra emelkedett, idén pedig a már tízéves jubileumát ünneplő webshop több mint 8,5%-ot tesz ki a teljes értékesítésből, miközben a vásárlószám is dinamikusan nő. A vállalat online forgalombővülése jóval az iparági átlag felett mozog.

„Az átlagos vásárlói kosárérték mintegy 3,5-4-szer magasabb az online vásárlásoknál, mint az üzletekben. Az átlagos vásárlói kosárérték megőrzése mellett a vásárlószám-növekedéssel 2017 óta eddig minden évben 40-50%-os növekedést tudtunk elérni” – hangsúlyozta Bagaméri László. Az értékesítési igazgató szerint: az előző évekhez hasonlóan látványosan magasabb a visszatérő, azaz elégedett vásárlók aránya.

A Praktiker webshopjának elsődleges célcsoportja a 35-49 éves korosztály, akik stabil, önálló egzisztenciával rendelkeznek. A lakással, kerttel, felújítással kapcsolatos döntéseiket maguk hozzák meg és a pénzügyi döntés is az ő kezükben van. A vállalat az egyre markánsabban megjelenő fiatalabb korosztályok felé is szélesíti kommunikációját az online marketing csatornákon, építve a közösségi média, a blog- és videótartalmak adta lehetőségekre.



„Az e-kereskedelmükben fontos változás, hogy az online látogatások 60%-át már mobiltelefonokról kezdeményezik, az így történő vásárlások aránya meghaladja a 30%-ot is” – mondta Hallgat László. A Praktiker e-kereskedelmi vezetője szerint a két számjegyű növekedésük oka – a kedvező gazdasági környezeten felül – a széles kínálatban, a szolgáltatás magas színvonalában és kényelmében, másfelől a mesterséges intelligenciát és egyéb vezető technológiákat alkalmazó, gyors, kedvelt weboldalban kereshető.

A Praktiker webshopban több mint 30 ezer termék közül válogathatnak a vásárlók – a csúcsszezonokban 32 ezer árucikk is elérhető. A legnépszerűbbek a csempék, bútorok, szaniterek, laminált padlók, zuhanykabinok, ajtók, ablakok, amelyek nagy számban kerülnek kosárba. Tavasztól kora őszig a kerti bútorok, a napernyők, a kert- és klímaberendezések, a hűtőeszközök, illetve a medencék és kiegészítőik tartoznak a húzó termékcsoportok közé. A webshop termékkínálatát katalógusértékesítéssel együtt még ebben az évben 40 ezer fölé szeretnék emelni, és további bővülést is terveznek a jövőben. A webshop kiszolgálásába új logisztikai partnereket is bevontak, és a csomagpontos rendszerekre történő kiszolgálás olyan eszközei is elérhetővé válnak hamarosan, mint a Foxpost és a Pick Pack Pont. Az új jogszabályoknak mindenben eleget tevő, teljes mértékben online áruhitel kialakítása is elindult, amelyhez már nem szükséges személyes jelenlét és a szerződés fizikai aláírása sem. Várhatóan augusztusban elérhető lesz már ez a szolgáltatás is.

A Praktiker 2020 első negyedév végéig modernizálja a digitális transzformáció alapjait biztosító nagyobb rendszereit. Jelenleg a folyamat félidejénél tart. Ide tartozik a tavaly már befejezett kassza- és háttérrendszerek komplett cseréje, az ERP – vállalatirányítási rendszer – átfogó átalakítása, illetve a marketing automatizációs eszközök és platformok újabbakkal történő kiváltása vagy bevezetése. A nagyszabású korszerűsítés mindegyike rengeteg feladat elé állítja a webshop működtetését is.

A további fontos újítások közé sorolható, hogy a Praktiker mobilapplikációja gyökeres átalakításon esett át. Az augusztus második felében elinduló változatban mobilra optimalizált felülettel szemben a webshop már önálló, natív alkalmazás lesz az applikáción belül. A webes vásárlás ezzel jóval gyorsabb, egyszerűbb lesz. A Praktiker az árubelistázási rendszerét is automatizálta, az árubeszállítók saját maguk tölthetik fel a termékeiket egy szabályozott és csupán jóváhagyást igénylő eljárás keretében a Praktiker rendszerébe.

A Praktiker webshopja több alkalommal kapta meg „Az Ország Boltja” díjat, tavaly pedig „Az Év Honlapja” versenyen különdíjban részesült. Már ez a második év, amikor „Az Év Internetes Kereskedője” megmérettetésen a vállalat az illusztris negyedik helyen végez, melynek jelentőségét az adja, hogy a barkácsáruház internetes teljesítményét a csak online kereskedelmet folytató cégekkel mérik össze. A vállalat emellett a GKI Digital idei éves rangsorában a tizenötödik legnagyobb forgalmú online kereskedő lett Magyarországon.