2025. június 14
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Rossman

    Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Sz…

    Üzletlánc

    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Üzletlánc

Spar-Munch
Üzletlánc
2025. március 12

Ételmentés: a SPAR és a Munch együttműködése sikeresen csökkenti a pazarlást

Összesen több mint 1,1 millió Munch élelmiszermentő csomagot vettek meg a SPAR-üzletek vásárlói az innovatív szolgáltatás 2022-es bevezetése óta. Ezek között mintegy 500 ezer pékáru és több mint 400 ezer zöldségcsomag talált gazdára az eredeti árhoz képest akár 60 százalékkal olcsóbban.

„A hulladékká váló élelmiszerek kezelése globális probléma. Annak ellenére, hogy az élelmiszerhulladékok mindössze 5%-a keletkezik a kereskedelemben, a SPAR Magyarország a stratégiai jelentőségű fenntarthatósági programja fontos részeként kezeli ezt a kérdést. Vállalatunk 2022-ben csatlakozott a Munch élelmiszermentéshez, amelyen keresztül a megmaradó, de még jó minőségű élelmiszerek a piaci árnál lényegesen olcsóbban kerülhetnek a vásárlóinkhoz. A tesztidőszakot követően a kedvező tapasztalatok birtokában minden SPAR és INTERSPAR áruházban bevezettük a szolgáltatást. Mára a munkatársaink napi rutinjába is beépült az a gyakorlat, hogy a friss termékek leválogatásánál úgy különítik el azokat, hogy figyelembe veszik, mi kerülhetne Munch csomagba. Nagy öröm számunkra, hogy a vásárlóink körében is nagy sikert aratott a program, és mára már több mint 1,1 millió élelmiszermentő csomagot vásároltak meg” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

„A Munch és a SPAR együttműködésének eredményei egyértelműen bizonyítják, hogy jelentős előrelépés érhető el az élelmiszerpazarlás csökkentésében. Ezek az eredmények nemcsak a mi erőfeszítéseinket tükrözik, hanem a vásárlók elkötelezettségét is az ételmentés iránt. Közösen bizonyítjuk, hogy kis lépésekkel is nagy változásokat érhetünk el az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben. Közösségünk visszajelzései alapján a muncholás könnyedén beépíthető a mindennapokba. Nemcsak a környezetünknek teszünk jót vele, hanem időt, energiát és pénzt is megtakaríthatunk, miközben újabb ételeket próbálhatunk ki” - mondta Wettstein Albert a Munch társalapítója.

Akár 60% kedvezmény a Munch csomagokra

A SPAR Munch ételmentő csomagjaiban a vásárlók zöldségeket, gyümölcsöket, gyümölcsleveket, előre csomagolt és csomagolatlan kenyereket, különféle pékárukat, sós- és édes finomságokat, tejtermékeket, tésztákat, szalámikat, felvágottakat, friss tojást, valamint további, hűtést nem igénylő termékeket találhatnak. A csomagokat az eredeti ár csaknem harmadáért, akár 60%-os kedvezménnyel vásárolhatják meg. A gyakorlatban ez a nagyjából 3000 forint értékű csomagnál 1200, míg az 1500 forint értékűnél 600 forintos „munchos” árat jelent. A rendszer működése egyszerű: a kiválasztott csomagot le kell foglalni az ingyenesen letölthető mobilalkalmazáson vagy a honlapon keresztül, majd kifizetni, és egy meghatározott idősávban átvenni az üzletben.

Csaknem félmillió Munch pékáru csomagot vittek haza a vásárlók

A legnépszerűbb SPAR-os Munch csomagokat a bevezetés óta a pékáru termékek jelentik, ezekből mintegy 500 ezer talált gazdára a szolgáltatás bevezetése óta. A zöldség-gyümölcs munchokból több mint 400 ezer, a hűtött munchokból 203 ezer, a hűtést nem igénylő csomagokból pedig 23 ezer fogyott. A legnagyobb érdeklődés a vásárlók részéről a csomagok iránt Budapest mellett Szegeden, Debrecenben, Győrben, Miskolcon, és Pécsen tapasztalható. Péksütemények tekintetében Hatvanban és Dunaújvárosban, míg zöldségek és gyümölcsök esetében Sárváron és Kozármislenyben van kiemelkedő érdeklődés. A hűtött élelmiszerek iránt pedig Abonyban és Hatvanban van a legerősebb kereslet. A statisztikai adatok szerint a legforgalmasabb hónapok a január, a február és a szeptember, de érezhető egy nagyobb forgalomnövekedés nyáron és a karácsonyi időszakban is.

A SPAR élelmiszermentő programjában azok az élelmiszerek sem vesznek kárba, amelyeket a Munch-on keresztül nem sikerül értékesíteni. A jó minőségű termékeket a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve nehéz sorsú emberek kapják meg. Végül az olyan élelmiszert, amelyet a szavatossági idő lejárta előtt nem vásároltak meg a Munch-on keresztül, vagy nem jut el a Szeretetszolgálathoz, a SPAR állatmenhelyeknek, vadasparkoknak ajánlja fel. Legvégső esetben pedig az állati eredetű élelmiszerhulladékból biogáz lesz, míg a nem állati eredetű hulladék – ahol az megoldható - biohulladékként kerül komposztálásra.

Tags: Spar, pékáru, élelmiszermentő program, Munch , együttműködés, tesztidőszak
  • Előző cikk: Megugrott a kereslet a minőségi húsokra: rekordot döntöttek a Kifli vásárlói Előző
  • Következő cikk: Infláció stop-ot hirdetett a PENNY Következő

Legfrissebb

Rossman

Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Szimeiszter …

2025.jún..13

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom