2025. június 14
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Rossman

    Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Sz…

    Üzletlánc

    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Általános

Valószínűleg nem drágulnak az élelmiszerek a következő hónapokban
Általános
2024. január 08

Valószínűleg nem drágulnak az élelmiszerek a következő hónapokban

Az Agrárszektornak elemezte Raskó György agrárközgazdász, hogy mi várható a hazai élelmiszerárak esetében 2024-ben. A lap annak apropóján kérdezte a szakembert, hogy az infláció ugyan csökken, de az élelmiszerek még mindig sok esetben drágulnak.

Az Agrárszerktor emlékeztetett arra, hogy az élelmiszer-drágulás mértéke az egész Európai Unióban Magyarországon volt a legmagasabb, tavaly egyetlen év alatt átlagosan 50%-kal nőttek az árak a hazai üzletekben. Ennek részben a romló forint árfolyam, illetve a kereskedelemre kivetett különadók voltak az okai. A lakosság pedig több termékcsoportban is jelentősen visszafogta a fogyasztást.

Raskó György szerint azonban már látható az élelmiszerinfláció lassulása, és úgy véli, heteken belül meg fog állni a drágulás, legalábbis éves viszonylatban. Arra számít, hogy a 2023 januárja és a 2024 januárja közötti élelmiszerinfláció jóval 10% alatti lesz.

„Az élelmiszer-forgalom volumenében olyan mértékű visszaesés történt, hogy a következő hónapokban nem várható újabb áremelkedés. A kiskereskedelem vigyáz rá, hogy ne kövesse el újra a 2022 október-novemberi hibát, amikor a sajtok és tejtermékek árát felvitték magasra, aminek aztán óriási fogyasztás-visszaesés lett a következménye” – állapította meg Raskó György.

Megjegyezte azt is, hogy a lisztek és gabonák ára az utóbbi időben akkorát zuhant, hogy semmi nem indokol áremelkedést az alapvető élelmiszereknél, de a gabonafélék mellett olajos magvak árai is alacsonyan vannak. Egyedül a cukor ára emelkedett óriásit a világpiacon.

A szakember közölte, hogy a nemzetközi trendeket a magyar élelmiszeriparnak is tudomásul kell vennie. Azt mondta, hogy az ágazat hazai szereplői erre nem voltak hajlandóak 2023-ban, emiatt a kiskereskedelem külföldről szerzett be élelmiszereket. Ennek eredményeképpen a hazai élelmiszeripar forgalma jelentősen csökkent.

Raskó György szerint az árfigyelő rendszer hatása nagyjából a nullával egyenlő, mivel a lakosság nem azt figyeli, hanem a boltok reklámújságait, főként a nyomtatott lapokat.

„A kiskereskedelemben óriási verseny van. Több termékkörnél is megállt az áremelkedés, egyes láncok pedig olyan elképesztő akciókat hajtanak végre, amelyekre amúgy nincs is kormányzati előírás” – magyarázta.

Raskó György beszélt arról is, hogy az áruházláncok közül tőke szempontjából a legerősebb a Lidl lett, és arra számít, hogy a forgalma el fogja érni az 1500 milliárd forintot, míg a többi kiskereskedelmi áruházlánc 1000 milliárdot se fogja elérni.

Tags: áremelkedés, infláció, élelmiszerárak
  • Előző cikk: Tájékoztatni kell a vásárlókat, ha csökken egy élelmiszer kiszerelése Előző
  • Következő cikk: Negyedszer emel bért 24 hónap alatt az ALDI, a boltvezetők akár 1,4 millió forintot is kereshetnek Következő

Legfrissebb

Rossman

Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Szimeiszter …

2025.jún..13

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom