Az eMAG külső kereskedőpartnerek termékeit kínáló Marketplace-e a jelenlegi válsághelyzetben is képes volt jóval a hazai online kiskereskedelem átlagát jelentősen meghaladó mértékben bővülni.

A Marketplace-en termékeket árusító cégek száma 2018-hoz képest megháromszorozódott, az elérhető termékek száma pedig két év alatt a duplájára nőtt. Az eMAG a külföldi piacok felé nyitásban is segíti partnereit, és a kereskedői felületen elérhető virtuális asszisztenssel javítaná eladásaikat - derült ki a vállalat kereskedőpartnerei számára tartott éves Sellers’ Day rendezvényen.

Szeptember 28-án a negyedik alkalommal rendezte meg a Sellers’ Day-t az eMAG: a piacvezető magyar e-kereskedő minden évben megtartott esemény keretében osztja meg közelmúltbeli tapasztalatait és a fejlesztés jövőbeli irányait a Marketplace platformon árusító kereskedőpartnerekkel.

Válság alatt is többet rendeltek a Marketplace-ről

Az idei év első felében infláció, chiphiány és háborús hatások is gyengítették a magyarországi online kiskereskedelmet, amely utoljára 2016-ban produkált az ideihez hasonlóan alacsony (14,5 százalékos) mértékű bővülést. Az eMAG saját értékesítési adataiból is az látszik, hogy a magyar vásárlók tudatosabban költenek, és a korábbinál hosszabb időt töltenek egy-egy termékadatlapot tanulmányozva.

Ennek tükrében figyelemreméltó, hogy az eMAG Marketplace-en jelen lévő partnerek összességében még a válsághelyzetben is a piaci átlagot meghaladó, 20 százalékos növekedést értek el forgalmukban 2022 első felében - emelte ki Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke a Sellers’ Day-en tartott előadásában.

Várkonyi azt is kiemelte, hogy az eMAG hamarosan elkészülő, 117 ezer négyzetméteres alapterületű új dunaharaszti raktárbázisának építése hamarosan befejeződik: modern, automatizált szolgáltatásaira az anyavállalat mellett a termékeiket a Marketplace-en árusító  magyar kis- és középvállalatok is bátran építkezhetnek.

Az eMAG-nak és a partnerei is a külföld felé is nyitnak 

Egyaránt kiemelte előadásában a külföldi piacok felé való nyitás fontosságát Várkonyi Balázs, és Kováts Dániel, a Marketplace Chief Commercial Officer-e. A jelenlegi válsághelyzetben a hazaiak mellett a külföldi vásárlók elérése sok e-kereskedőt segíthet a túlélésben, és már pozitív példával is tud szolgálni a cég: az eMAG Marketplace-en mostanra 250 hazai Marketplace-kereskedő értékesít romániai és bulgáriai vásárlók felé is, ők éves szinten 15 százalékkal tudták növelni forgalmukat. 

Ezekkel a programokkal segíti az eMAG a magyar kkv-kat

A Fulfilment by eMAG szolgáltatást választó cégek az eMAG logisztikai szolgáltatásait vehetik igénybe saját szolgáltatások működtetése, kialakítása helyett. A Határon túli értékesítést támogató programra regisztráló hazai kereskedők könnyedén beléphetnek az eMAG román és bolgár piactereire is, beleértve a helyi futárszolgáltatásokat is. A harmadik, eMAG Ads nevű promóciós program keretében a vállalat lehetőséget biztosít Marketplace partnereinek, hogy saját promóciós kampányokat szervezhessenek a piactér felületein.

Az eMAG nagyon hatékony segítséget tud nyújtani partnereinek a külföldi nyitásban: helyi nyelvű ügyfélszolgálatot, logisztikai szolgáltatásokat nyújt, de még a termékadatlapok lokalizálását is elvégzi - emelte ki Kováts. 

Virtuális asszisztens segíti a növekedést

Idén szeptemberben csaknem nyolcezer partnerkereskedő értékesíti termékeit az eMAG Marketplace-en, ami 2018-as partneri bázishoz képest csaknem három és félszeres növekedés, de még az első pandémiás évhez, 2020-hoz képest is csaknem kétszeres növekedést jelent. Az elérhető termékek száma terén idén volt a legnagyobb gyarapodás: jelenleg 4,5 millió felett van az eMAG.hu-n elérhető termékek száma, ami két és félszeres növekedés 2020. tavaszához képest.

A partnerek forgalmának növelését egy új fejlesztéssel is segíti az eMAG: a kereskedői felületen egy virtuális asszisztens vált elérhetővé, amely algoritmusok segítségével tud automatikusan felajánlani egy olyan optimális nettó árat, amely az értékesítés növelését elősegíti, ennek alkalmazásáról a kereskedők természetesen maguk dönthetnek.

A válság alatt kilőttek az easyboxos rendelések

Az eMAG cégcsoport a vevők és a kereskedőpartnerek kényelmét, hatékonyságát szolgáló fejlesztésekbe forgatja vissza az eMAG, hogy tovább tudja bővíteni e-kereskedelmi ökoszisztémáját. 2020-hoz képest két és félszeresére emelkedett, és már bőven egymillió felett van az eMAG mobil applikációját használók tábora - ez már Daniel Spiridon, az eMAG ügyvezetőjének előadásán hangzott el.

Az app népszerűsége nem meglepő, hiszen kampánya keretében az ebben feladott rendelésekből eMAG ingyenes kiszállítást biztosít a közel hatszáz easboy csomagautomatába, amelyek most már minden megyében megtalálhatóak. Miután szeptemberben az eMAG kiterjesztette az ingyenes csomagautomatás kiszállítást a Marketplace-partnerektől érkezett termékekre, a hónap első felében 56 százalékos arányt ért el a lehetséges kiszállítási módok között - magyarázta Spiridon.

A kampány nem csak a kiszállítás terén növelte a csomagautomaták népszerűségét, hanem a visszaküldések terén is: minden ötödik terméket easyboxon keresztül küldtek vissza ebben az időszakban. Az ingyenes és egyszerű visszaküldési mód azért fontos, mert egyre többen rendelnek ruhaneműt, divatkiegészítőket online.