A növekedést a gazdasági és geopolitikai kihívások, illetve az inflációs nyomás ellenére érte el a csoport.

A családi tulajdonban lévő olasz Ferrero élelmiszeripari konszern bevételei 21%-kal nőttek és 17 milliárd euróra emelkedtek a 2023 augusztusával zárult pénzügyi évben – írja az ESM a vállalatcsoport közleménye alapján.

A Nutella mogyorókrém gyártója az említett időszakban megvásárolta a Wells Enterprises-t, amivel az észak-amerikai terjeszkedést hivatott támogatni a fagylaltkategóriában. A cég ezzel olyan neves márkákhoz tesz szert, mint a Blue Bunny és a Halo Top. Emellett felvásárolta a Nutella Muffint készítő olasz fagyasztott péksütemények gyártóját, a Fresystem csoportot is.

A Ferrero globális dolgozói létszáma tavaly augusztusban 14%-kal bővült, így már mintegy 47 200 alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat magyarázata szerint a termékek iránti növekvő kereslet miatt bővítették a termelési kapacitást.

A teljes tőkeberuházások összege 811 millió eurót tett ki ebben az időszakban, a legtöbb pénzt ingatlanokra, üzemekre és berendezésekre költötték Olaszországban, az Egyesült Államokban, Németországban és Spanyolországban. A Ferrero gyártási jelenlétét is világszerte bővítette, az előző évhez képest üzemeinek számát 32-ről 37-re növelte. A növekedést a gazdasági és geopolitikai kihívások, illetve az inflációs nyomás ellenére érte el a csoport.

A Ferrerót 1946-ban alapították egy kis cukrászdában az észak-olaszországi Torinó melletti Albában, és az édességgyártó cég mára globális csoporttá vált. Termékei közé tartozik a Kinder, a Tic Tac menta és a Ferrero Rocher csokoládé is.