2025.nov.09.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Aldi

    Vásárlóbarát nyitvatartás az ünnepek alatt: decemb…

    Üzletlánc

    Spar uzletbelso

    1,4 milliárd forintos fejlesztés Pápán és Miskolco…

    Üzletlánc

    kassza vásárló

    A kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos idős…

    Kutatás

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Bamba Pulyka Burger

    Új kedvenc érkezik a Gallio és a Bamba Marha Burge…

    Hírek

    Sarkpont zrt uj gyarcsarnok

    Márciusban porig égett, ma újra termel a legnagyob…

    Hírek

    Etesd az eszed jatek

    Novemberben indul az Etesd az Eszed edukációs prog…

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    Betekintés a chicagói retail világába: Polcokon az…

    Kereskedelem

    Tisztaság újratöltve – fertőtlenítő fronton erősít…

    Polc

    bevásárlás

    A hazai termék nemcsak származás, hanem érték is…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    szupermarket

    Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szint…

    Kereskedelem

    John Lewis

    Bemutatta 2025.ös karácsonyi reklámját a John Lewi…

    Ipar

    PEnny

    A PENNY 427. üzletét nyitotta Romániában

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Hírek

Sok magyar vált olcsóbb felvágottra a spórolás miatt
Hírek
2024.febr.05.

Sok magyar vált olcsóbb felvágottra a spórolás miatt

Minőségi váltás és mennyiségi csökkenés is történt a húskészítmények vásárlásakor Magyarországon.

A magyarok szívesen fogyasztják a húskészítményeket, de a gazdasági helyzet hatására általánosságban elmondható, hogy minőségi váltás és mennyiségi csökkenés történt. Volt, aki szalámiról párizsira váltott, de sokan kategórián belül nyúltak inkább olcsóbb termékekhez – írja az Agrárszektor.

„Az elmúlt 1,5 évben általában azt lehetett megfigyelni, hogy a korábban drágább termékeket vásárlók egy része is áttért a valamivel olcsóbb élelmiszerekre, akár kategórián belül is. Szárazáruk esetében sokan fordultak az olcsóbb gyorsérlelt termékek felé, de olyan is volt, aki eddig kolbászt vett és most elkezdett inkább párizsit vásárolni. Azok közül pedig akik korábban is párizsit vásároltak, sokan a gyengébb minőségű, alacsonyabb hústartalmú, olcsóbb párizsi felé tendáltak. Tehát összességében elmondható, hogy minőségi váltás és mennyiségi csökkenés is volt" – nyilatkozta Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének és a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke a portálnak.

Érdeklődésre elmondta, hogy megfelelő életmód mellett, a kiegyensúlyozott étrendben a húskészítmények egészségesek. Ezt azzal magyarázta, hogy egyes húskészítményeket gyakorlatilag akár nyolcvan-száz éve hasonló módon állítanak elő, csak az alkalmazott eszközök változtak.

„Más termékek előállítása esetében nagy technológiai fejlődés ment végbe az elmúlt évtizedekben. Az újabb technológiával előállított termékeknél a különböző adalékanyagok használatát szokták rendszeresen negatívumként említeni, noha ezek elsősorban azt a célt szolgálják, hogy megfelelő legyen a tartósítás és a termékkel kapcsolatban élelmiszer-biztonsági szempontból ne merülhessenek fel kérdőjelek. Ezen adalékanyagok használatát az is ösztönzi, hogy a fogyasztók többsége egyre inkább elvárja, hogy a termék viszonylag sokáig elálljon, de legyen olcsó is” – magyarázta.

Közölte azt is, hogy ezek az adalékanyagok humánegészségügyi szempontból bevizsgáltak, biztonságosak.

Éder Tamás emlékeztetett arra, hogy a sertéspestis megjelenése hat évvel ezelőtt nagyon súlyos problémát jelentett nemcsak a sertéstenyésztőknek, hanem a feldolgozóiparnak is. Magyarország elveszítette az exportpiacainak jelentős részét. Emellett a hazai sertésállomány folyamatos csökkenése arra kényszeríti a magyar húsipart, hogy importáljon alapanyagot a húskészítményekhez.
Kifejtette, hogy Magyarország a tőkehús mellett elsősorban a szárazárukban jelenik meg, mint exportőr. Szalámik, kisebb mennyiségben kolbászok értékesíthetők, elsősorban az EU-s piacon, ezen belül is továbbra is a magyar húsipar legfontosabb exportpiaca Németország, illetve a szomszédos országok. A sonka és más húskészítmények exportja azonban kevésbé jellemző.

Tags: sertéshús, húsipar, felvágott, Federico Sarzi Braga
  • Előző cikk: Jelentősen csökkent a hazai export Előző
  • Következő cikk: Elérhető a kiszereléscsökkentést bejelentő űrlap Következő

Legfrissebb

Aldi

Vásárlóbarát nyitvatartás az ünnepek alatt: december 24-én d…

2025.nov..07

Spar uzletbelso

1,4 milliárd forintos fejlesztés Pápán és Miskolcon, a SPAR …

2025.nov..06

Bamba Pulyka Burger

Új kedvenc érkezik a Gallio és a Bamba Marha Burger kollabja…

2025.nov..06

Sarkpont zrt uj gyarcsarnok

Márciusban porig égett, ma újra termel a legnagyobb hazai ge…

2025.nov..06

szupermarket

Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökken…

2025.nov..06

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom