2025.nov.09.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Aldi

    Vásárlóbarát nyitvatartás az ünnepek alatt: decemb…

    Üzletlánc

    Spar uzletbelso

    1,4 milliárd forintos fejlesztés Pápán és Miskolco…

    Üzletlánc

    kassza vásárló

    A kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos idős…

    Kutatás

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Bamba Pulyka Burger

    Új kedvenc érkezik a Gallio és a Bamba Marha Burge…

    Hírek

    Sarkpont zrt uj gyarcsarnok

    Márciusban porig égett, ma újra termel a legnagyob…

    Hírek

    Etesd az eszed jatek

    Novemberben indul az Etesd az Eszed edukációs prog…

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    Betekintés a chicagói retail világába: Polcokon az…

    Kereskedelem

    Tisztaság újratöltve – fertőtlenítő fronton erősít…

    Polc

    bevásárlás

    A hazai termék nemcsak származás, hanem érték is…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    szupermarket

    Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szint…

    Kereskedelem

    John Lewis

    Bemutatta 2025.ös karácsonyi reklámját a John Lewi…

    Ipar

    PEnny

    A PENNY 427. üzletét nyitotta Romániában

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Hírek

Tetra Pak index: egyre nő a fogyasztók étvágya az egészséges, egyben környezetkímélő élelmiszerek iránt
Hírek
2023.dec.06.

Tetra Pak index: egyre nő a fogyasztók étvágya az egészséges, egyben környezetkímélő élelmiszerek iránt

A 2023-as Tetra Pak Index szerint a fogyasztók az élelmiszerek vásárlásakor egyéni egészségük mellett azok környezetre mért hatását is aktívan figyelembe veszik.

• A fogyasztók 54%-a a bolygó jövőjét is figyelembe veszi az élelmiszerek kiválasztása során
• 70%-uk szerint az egészséges élelmiszereknek nem szabad kárt tenniük környezetünkben

Az igazán környezet- és klímatudatos fogyasztók pedig akár étkezési szokásaikat is hajlandóak megváltoztatni a bolygó védelme érdekében.
Az egészséges élelmiszerek piaca már biztos lábakon áll, napjainkban a fogyasztók aktívan keresik azokat a termékeket, melyek pozitív hatással vannak fizikai jólétükre. A vásárlók jelentős többsége azonban most már ennél is holisztikusabb nézeteket vall: 70%-uk szerint az egészséges termékek esetében nem elfogadható, ha károsítják a környezetet, míg további 54%-uk hajlandó lenne proaktívan is felelősséget vállalni a bolygóért, és megváltoztatni étrendjét, hogy hozzájáruljon egy jobb világ létrejöttéhez.

Ezt a két nézetet tükrözi a húsfogyasztás mennyiségének tudatos csökkentését megcélzó, úgynevezett flexitáriánus fogyasztók növekvő száma is, kiknek közel fele azt állítja, hogy csak mérsékelten fogyasztja vagy akár teljesen el is hagyta a húsokat étrendjéből. A Tetra Pak Index, amely az Ipsos globális piac -és közvéleménykutató cég által a világ tíz országában végzett felmérésén alapul , megállapította, hogy a húsfogyasztás csökkentésére irányuló törekvések napjainkra globális jelenséggé váltak. Bár a kutatás résztvevőinek 56%-a egészségügyi okokra hivatkozott a flexitáriánus, peszkatáriánus, vegetáriánus vagy vegán étrend követésével kapcsolatban, több mint egyharmaduk (36%) kifejezetten a környezetvédelemet nevezte meg elsődleges motivációként.

A kutatásból az is kiderült, hogy már nem a kényelem számít a legfontosabb tényezőnek a vásárlók szemében. A régóta uralkodó attitűdökhöz képest jelentős változást mutat ugyanis, hogy a fogyasztók 70%-a feláldozná a kézenfekvő alternatívákat az egészségesebb termékekért. Az eredmények emellett azt is érzékeltetik, hogy az egészségre való törekvést a megélhetési válság sem befolyásolja, hiszen a válaszadók mindössze 17% mondta, hogy hajlandó lenne feláldozni az egészség szempontjából előnyös ételeket és italokat a jelenlegi gazdasági helyzetben.

Növekvő tendencia

A klímatudatos vásárlók tábora a jövőben várhatóan tovább fog erősödni, mivel az éghajlatváltozás hatásai egyre szélesebb körben érzékelhetőek. A fogyasztók éppen ezért egyre inkább elvárják az élelmiszergyártóktól, hogy olyan termékeket biztosítsanak számukra, amelyek egyszerre egészségesek és fenntarthatóak.
Adolfo Orive, a Tetra Pak elnök-vezérigazgatója hozzátette: "Az idei Index megállapításai összhangban vannak az elmúlt években tett lépéseinkkel, melyeket az élelmiszeripar szén-dioxid-mentesítése, valamint az ellenállóbb és fenntarthatóbb élelmiszer-hálózatok létrehozása érdekében tettünk. A világ számos részén az emberek mindennapi étrendjünkben olyan termékekre támaszkodnak, mint a tej és a gyümölcslevek, éppen ezért kulcsfontosságú, hogy a beszerzés, a csomagolás, a feldolgozás és az elosztás terén megvalósuló fejlesztésekkel optimalizáljuk az értéklánc működését, mely folyamatokban ügyfeleinkkel és beszállítóinkkal együtt mi is aktívan részt veszünk.
Tekintettel arra, hogy 2050-re a világnak 60%-kal több élelmiszerre lesz szüksége, mint most, az erőfeszítéseket olyan technológiákkal is támogatjuk, melyek segíthetnek további tápanyagforrások feltárásában - az új, növényi alapú termékektől kezdve, egészen a biomasszával és precíziós fermentációval előállított alternatív fehérjékig. Mindkét terület kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntartható élelmiszer-hálózatok létrehozásában."
Az új élelmiszerekben rejlő lehetőségek

Az áttörést jelentő új élelmiszer-innovációk nagy szerepet játszanak olyan termékek létrehozásában, amelyek nemcsak finomak, de erőforrás-hatékonyak is. A jó hír az, hogy a fogyasztók készek elfogadni azokat az újításokat, amelyek javítják életmódunkat és étkezési szokásainkat, 62%-uk pedig úgy véli, hogy a technológiának fontos szerepe van a fenntarthatóbb jövő kialakításában. Egyesek ugyanakkor aggódnak amiatt, hogy az ilyen típusú innovációk nem annyira természetesek, mint a friss, feldolgozatlan élelmiszerek, éppen ezért a megfelelő egyensúly megtalálása kiemelten fontos feladat lesz a jövőben.
"Ez a terület meglehetősen gyorsan fejlődik, és nehéz megjósolni, hogy mikor és milyen mértékben lesz sikeres. Azonban csak a lehetőségek feltárása érdekében tett folyamatos erőfeszítésekkel és együttműködéssel találhatunk megoldást a élelmiszer-hálózatok jelenlegi kihívásaira" - mondta Adolfo.

Tags: Tetra Pak, klímaváltozás, egészséges táplálkozás
  • Előző cikk: Spórolnak a magyarok: a többség kevesebbet tervez költeni karácsonykor Előző
  • Következő cikk: Átlagosan 12%-os béremeléssel számolnak a hazai munkaadók Következő

Legfrissebb

Aldi

Vásárlóbarát nyitvatartás az ünnepek alatt: december 24-én d…

2025.nov..07

Spar uzletbelso

1,4 milliárd forintos fejlesztés Pápán és Miskolcon, a SPAR …

2025.nov..06

Bamba Pulyka Burger

Új kedvenc érkezik a Gallio és a Bamba Marha Burger kollabja…

2025.nov..06

Sarkpont zrt uj gyarcsarnok

Márciusban porig égett, ma újra termel a legnagyobb hazai ge…

2025.nov..06

szupermarket

Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökken…

2025.nov..06

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom