Egy kutatás szerint nő a kereslet a nem szokványos ízpárosításokra, például az édes és sós kombinációjára, a fogyasztók pedig egyre inkább érdeklődnek a termékek eredete és a funkcionális összetevők iránt.

A fogyasztók 2023-ban az egyszerűséget, a fenntarthatóságot és a tápértéket keresik majd az ételekben és italokban – derül ki a Kerry íz- és táplálkozáskutató cég új tanulmányából, amelyet az esmmagazine.com ismertetett.

A kutatás szerint az alábbi íztrendekre érdemes figyelni idén:

  • Hagyomány a fókuszban
    A fogyasztók újra felfedezik a régi főzési gyakorlatokat, az átörökített recepteket, és nagy hangsúlyt fektetnek a hagyományokra és az eredetre. Az olyan összetevők, mint az inaktív élesztő, a ginzeng, a kombucha, az ashwagandha és az ősi gabonafélék nagy visszatérése várható a snack- és italok terén.
  • Új és régi keveredése
    Inkább a fiatalkora jellemző, hogy keresik a megszokott ételek és italok új, izgalmas átdolgozását a közösségi médiás platformok, főként az Instagram és a TikTok hatására.
  • Nemzetközi hatás
    A hagyományos összetevők és a különböző régiókra jellemző ízek szokatlan kombinációi egyre nagyobb teret nyernek, mint például a koreai sült csirke, a mojito sörök, a japán katsu és a görög tzatziki.
  • Egészséges élvezet
    Az infláció ellenére is szeretnék magukat kényeztetni a fogyasztók, és főként azokat a termékeket keresik, amelyek az egészségüket és a wellness-t támogatják. Az előrejelzés szerint megnő az igény az egészséges italokra, amelyek olyan funkcionális összetevőket tartalmaznak, mint például az ashwagandha, a hibiszkusz és a matcha. A sütemények és a sós rágcsálnivalók körében azonban továbbra is az olyan klasszikus, egyszerű ízek lesznek a kedvencek, mint a cheddar sajt vagy a karamell.
  • Új kombinációkat inspiráló desszertek
    Európában a kategóriák vegyítése kerül a középpontba, és az új desszertek és alkoholos ízek különleges újdonságokat eredményeznek a jégkrémek, az édességek és a sporttáplálékok kínálatában.

A Kerry gobális fogyasztói kutatásért és elemzésért felelős igazgatója, Soumya Nair szerint idén az időtálló hagyományok és örökbecsű receptek újjáéledésének lehetünk tanúi, mivel a fogyasztók a hagyományos ízek mellett új ízekre is vágynak. Még mindig a kényeztetés a fő elem, és a borsmenta, a mogyoró, a csokoládé, a sajtok és a chili az uralkodó ízek. Akár egy kellemes emlékeket idéző fogásról, egy kényeztető ételről vagy egészséges alternatíváról van szó, a fogyasztók 2023-ban az ízek nagyobb választékát várják.