Nő a nyúltenyésztési kedv és a nyúlhús értékesítése - mondta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke a debreceni Farmer Expón csütörtökön.

    Juráskó Róbert emlékeztetett rá, hogy az Agrárminisztérium és a terméktanács 2017-ben szervezett először kampányt a nyúlhús-fogyasztás ösztönzésére, a magyar nyúl, illetve a belőle készült termékek népszerűsítésére.
    Az országos rendezvénysorozattá váló kampány eredményeként a nagy üzletláncokban nőtt a nyúlhús értékesítése: 2018-ban még 250 tonnát adtak el, tavaly már 700 tonnát, idén eddig 800 tonnát a fél-egy kilogrammos kiszerelésű, konyhakész nyúlhúsból - mondta.
    Hozzátette: a nyúl kitűnően illeszkedik a korszerű étrendbe, magas, 17 százalék feletti a fehérjetartalma, ezért a 21. század fehérjeforrásának is tekintik.
    A nyúl húsa semmilyen allergén anyagot nem tartalmaz, ezért bébiétel formájában már három hónapos kortól adható a csecsemőknek is.
    A szakmai szervezet tenyészállat-kihelyezéssel támogatja a nyúltenyésztőket: egy anyanyúl után évente 40 utódot tudnak értékesíteni a termelők, ami 80-100 kilogramm friss húst jelent - magyarázta Juráskó Róbert megjegyezve, hogy ezek a nyulak megjelennek a termelői piacokon és egyre több háztartás asztalán.

 

(MTI)