2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Hírek

trendek
Hírek
2021.febr.19.

Három kulcsfontosságú trend 2021-ben az élelmiszerek és italok piacán, valamint a gasztronómiában

A Mintel közvélemény-kutató cég három trendet prezentált, amelyek elemzői vélemények szerint kulcsfontosságúak lesznek a világon az idei év élelmiszer- és italpiacán, valamint a gasztronómiában. Az elemzéshez javaslatok társulnak, amelyek öt évet meghaladó hosszabb távon veszik számításba a fogyasztói magatartást.

A három trendet a Mintel a következőképpen nevezte el: Tápláld az elmédet! (az élelmiszer- és italtermékek innovatív receptjei gondoskodnak a fogyasztók mentális és érzelmi jóllétéről új alapokra helyezve az egészséges táplálkozást), A  minőség új definíciója (olyan fogalmak újra fogalmazása, mint a „bizalom”, „ minőség”, és „szükséges” – a márkák számára egy aktuális kihívás), Ételek általi egység (az élelmiszer- és italszektor márkái mérlegelik a kivételesség egyedi szükségletét és a hasonlóan gondolkodó emberek közösségéhez való tartozás iránti igényt).

A jövőbe tekintve Alex Beckett, a Mintel Food & Drink társigazgatója, kifejti, hogy a fogyasztói viselkedés változásai milyen módon kapcsolódnak össze olyan tényezőkkel, mint a jóllét, érték és önazonosság; ezek inspirálni fogják a recepteket, a csomagolást és egyéb kezdeményezéseket a következő években.

Tápláld az elmédet!

2021-ben és az utána következő években az élelmiszer-, ital- és gasztronómiai ágazat márkái fellélegzést kínálnak a fogyasztóknak olyan termékeknek köszönhetően, amelyek pihentető hatású recepteken és rituálékon alapulnak. Mivel a COVID-19 fertőzés elkerülésének egyetlen célja egyre kevésbé lesz lényeges, a fogyasztók komolyabb kötelezettségeket fognak vállalni az egészségtelen étrend kockázatának csökkentése céljából, érdeklődésüket a tudatosabb, intuitív táplálkozás felé irányítva, valamint igazolást és motivációt keresve a technológiában.

Beckett szerint a globális COVID-19 járvány tudatosította a fogyasztókban, hogy milyen fontos a jóllétükről való gondoskodás. A következő években a fogyasztók egyre gyakrabban fogják azokat a termékeket és szolgáltatásokat keresni, amelyek mentális és érzelmi egészségük számára kínálnak előnyöket.

- A funkcionális megjelenés és a multiszenzoriális, érzelmekre ható termékek segítenek az élelmiszer-, ital- és gasztronómiai ágazat márkáinak nagyobb szelet tortát kihasítani a mentális és érzelmi jóllétet biztosító lehetőségek szektorából. Előrelátható, hogy az innovatív élelmiszer- és italreceptek segítik a fogyasztók tájékozódását abban, milyen módon hat az étrend a mentális és érzelmi egészségre, ami viszont növeli az érdeklődést az egészséges táplálkozás pszichológiai megközelítése iránt – olvasható a Mintel közleményében.

A minőség új definíciója

A Mintel véleménye szerint várható, hogy növekedni fog a kereslet a különleges, ünnepi alkalomhoz kötött, otthon fogyasztott, megfizethető luxusételek iránt. A márkák és üzlethálózatok etikai vagy ökológiai küldetéssel bíró termékeket fognak forgalomba hozni elérhető áron, a vásárlók viszont érintés nélküli megoldásokat, köztük kísérleti jellegű szolgáltatásokat várnak az üzletektől. A következő öt évben és a távolabbi jövőben a kiskereskedelembe és az egészséges élelmiszerek méltányos hozzáférésébe fektető márkák és piaci szereplők fognak sikereket elérni.

- A pandémia kiváltotta sokk után érték szempontjából a fogyasztók keresik a visszatérést afelé, ami szükséges. A vásárlók jelenleg a minimális fogyasztásra és a vásárlások lehető legjobb megtérülésére koncentrálnak – magyarázza Beckett.

Hozzáteszi: - A COVID-19 miatt bevezetett korlátozások után a piacok megnyitásával az élet lendületet kap, és növekedni fog a kereslet a „convenience” kategóriájú, gyors, higiénikus és merész termékek iránt az élelmiszer- és gasztronómiai szektorban. A következő néhány évben a márkáknak meg kell felelniük a minőség új definíciójából eredő kihívásoknak, és biztosítaniuk kell az e-kereskedelemhez való hozzáférést minden társadalmi-gazdasági réteg vásárlója számára. A legjobb minőség vonzó áron való megszerzésének vágya a termék árának kérdésében nagyobb átláthatóságra motiválja a márkákat, ezért tájékoztatást nyújtanak annak összetevőiről, így az alapanyagokról, a gyártási folyamatról és az abban résztvevők munkájáról.

Ételek általi egység

A Mintel cég szerint a következő 12 hónap során az élelmiszer-, ital- és gasztronómiai ágazat cégei arra fogják ösztönözni a vásárlókat, hogy egyéniségük kifejezésére és identitásuk pandémia előtti helyreállítására használják a márkákat. Várhatóan fejlődni fog a közösségi kereskedelem, amely közösségek létrehozásán keresztül kiegészítő jövedelem esélyét jelentheti a márkák számára; a márkák kihasználhatják erőforrásaikat, hírnevüket és hatáskörüket is, hogy a fogyasztók fontos társadalmi kérdésekben tevékenykedhessenek.

- A COVID-19 járvány felerősítette a közösség szerepét a fogyasztók körében. Értékelve a kapcsolatok és a kölcsönös segítségnyújtás súlyát a fogyasztók hasonlóan gondolkodó emberek közösségeiben fognak egyesülni társadalmi célokból és az egység érzéséért. Az élelmiszer-, ital- és gasztronómiai szolgáltatások márkái kihasználják azt a tényt, hogy közös érdekek és szenvedélyek tárgyai, amelyekkel a fogyasztók azonosulni tudnak, és aktív résztvevői lehetnek rajongói közösségeknek. A közösség közös márkában (vagy márkákban) való egyesülése bővíti majd tagjainak társadalmi köreit, és kollektív fellépésre sarkallja a változás javára – hangsúlyozza Alex Beckett.

Tags: trendkutatás, Mintel
  • Előző cikk: A világjárvány ellenére is sikeres évet zárt 2020-ban a Nestlé Előző
  • Következő cikk: Nébih: sorozatban már a harmadik marhavágóhíd "vérzett el" a hatósági ellenőrzésen Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom