2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Hírek

Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés
Hírek
2025.jún.10.

Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi hazahozta Magyarországra a Pepsi-termékek gyártását

„Szia Levente! Van egy Pepsid?” - „Most már van!”

Dobó Kata színész-rendező volt a házigazdája annak az eseménynek, ahol Balogh Levente, a Szentkirályi elnöke és tulajdonosa, valamint Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 tulajdonosa közösen jelentették be: mostantól Magyarországon, Szentkirályon készül a magyar piacra szánt Pepsi üdítők döntő többsége. Ennek érdekében a Szentkirályi Magyarország egy új, csúcstechnológiájú gyáregységet épített, ahol induláskor 44 új munkahely létesült. A beruházás mintegy 1,5 millió kamionkilométer közúti szállítást vált ki, ennyivel csökkenti a környezeti terhelést. A Pepsi fordulatokban gazdag magyarországi története egy pozitív „csavarral” folytatódik tehát.

A Pepsi magyarországi története egy kész regény. 1971. február 23-a történelmi nap volt a Fővárosi Ásványvíz és Jégipari Vállalat gyárában: ekkor gördült le a szalagról az első, Magyarországon készült Pepsi üdítőital. Az amerikai márka áttörte a Vasfüggönyt, elhozta a magyaroknak a szabadság ízét, és azóta is töretlen népszerűségnek örvend a fogyasztók körében. A rendszerváltást követően a Pepsi a világ- és magyar sztárokat felvonultató reklámkampányaival vagy a Pepsi Szigettel építette a márkát, de amire szinte mindenki emlékszik, az Dobó Kata és legendás belépője: „Szia, Kata vagyok. Van még egy Pepsid?” A generációk kedvencévé vált reklámfilmet 1998-ban mutatta be a vállalat a színészi karrierjét akkor kezdő Dobó Katával, és a film azonnal „berobbant a köztudatba”.

Az idők változtak, és 2014-ben a Pepsi vezetői úgy döntöttek, több mint negyven év után elviszik Magyarországról az üdítő gyártását. De nem kellett sokat várni az újabb fordulatra. Balogh Levente, a piacvezető Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, valamint a Mattoni 1873 élelmiszeripari vállalatot tulajdonló olasz Pasquale-család összefogtak azzal a céllal, hogy a régió meghatározó ásványvíz- és üdítőitalgyártó cégcsoportját hozzák létre. A Pasquale-család 2018-ban megszerezte a Pepsico termékek forgalmazási jogát számos közép-kelet-európai országban, így a jogok Magyarországon a Szentkirályihoz kerültek. Ekkoriban a Pepsi üdítőket még külföldről hozták be kamionokkal és importból látták el a magyar piacot. A történetben az újabb – pozitív - csavart ma jelentették be.

„Szia Levente! Van egy Pepsid?” – ezzel a kérdéssel lépett a Szentkirályi üzemcsarnokában kialakított színpadra Dobó Kata színész-rendező, Pepsi-ikon, és a mai Pepsi hazatérését ünneplő rendezvény házigazdája. Az eseményen Balogh Levente és Alessandro Pasquale bejelentették: hazahozták a Pepsi gyártását Magyarországra, mostantól a Szentkirályi Magyarország szentkirályi üzemében készül a magyar piacra szánt Pepsi-termékek döntő többsége. A Pepsi hazatérését az tette lehetővé, hogy a Szentkirályi Magyarország 2021-ben indult beruházás-sorozatának keretében egy új gyáregységet, valamint az azt kiszolgáló létesítményeket hozott létre. Ennek köszönhetően ezidáig több, mint negyven új munkahely jött létre, ami fontos a térségben élők számára. De, ami talán még ennél is nagyobb jelentőségű, az a beruházás-sorozatnak köszönhető környezeti hatás. Mivel a Pepsi termékeket eddig külföldről hozták be, a kamionok évente 1,5 millió kilométert utaztatták az üdítőket, amely négyszerese a Föld és Hold közötti távolságnak. A magyarországi termelés beindulásával ennyivel kevesebb terhelés éri a környezetet. Emellett a beruházás „kék és zöld” elemek létrehozásával is kiegészült a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően: víztisztító egységeket alakítottak ki, véderdőt telepítenek.

„Kata azt kérdezte, van-e Pepsim. Most már van.” – kezdte ünnepi köszöntőjét Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország Kft. elnöke és tulajdonosa az avatásra érkezett 120 magyar és külföldi – köztük a Pepsico menedzsmentjéből érkezett - vendég előtt, majd az üzleti filozófiájáról beszélt: „Számomra a vállalkozás valódi szenvedély. A cégépítés, az új értékek létrehozása minden nap lelkesít; ebből nem tudok, és nem is akarok kilépni. És a jutalom nemcsak a pénzügyi siker, hanem az olyan pillanatok is, mint ez a mai.”

Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa – Balogh Levente üzlettársa - így méltatta a vállalatcsoport történetének újabb pozitív „fordulatát”: „Magyarország és Szentkirály büszke lehet, hogy visszatért ide a Pepsi. Ez a beruházás azt bizonyítja, hogy Szentkirály képes világszínvonalon termelni, meg tud felelni a világmárkák által elvárt legszigorúbb minőségi követelményeknek is.”

Tags: üdítőital, Pepsi, gyártás, Szentkirályi
  • Előző cikk: Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampányt indított Előző
  • Következő cikk: A Winelovers Wine Awards nyertes borait fogja árulni az Auchan   Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom