Februárban már a hetedik egymást követő hónapban nőtt a FAO élelmiszerár-indexe, ezúttal leginkább a búza és kukorica drágulására.
Bővebben: FAO: emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak februárban
Februárban már a hetedik egymást követő hónapban nőtt a FAO élelmiszerár-indexe, ezúttal leginkább a búza és kukorica drágulására.
Bővebben: FAO: emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak februárban
Brit élelmiszeripari és napilapok szerint az óriásvállalat részlegei szétválnak: az élelmiszer szegmens külön folytatná. A válás azonban nem egyszerű, más élelmiszeripari cégek pedig csak a felvásárlási alkalmat lesik.
A madárinfluenza Magyarországon eddig 233 állattartó telepet fertőzött meg, ami miatt 3,2 millió baromfit kellett kényszerből leölni és megsemmisíteni - mondta Bognár Lajos országos főállatorvos A madárinfluenza első tanulságairól tartott szakmai fórumon a Földművelésügyi Minisztérium (FM) szerdai közleménye szerint.
Bővebben: Madárinfluenza miatt mintegy 3,2 millió baromfit kellett eddig kényszerből leölni
„2016-ban ismét javítottuk teljesítményünket a fenntarthatóság terén és kézzelfogható eredményeket értünk el. A fenntarthatóságunk növelésére tett erőfeszítéseinket kiemelkedő eredményeink is tükrözik, melyeket a magasabb nemzetközi rangsorolások és indexek terén értünk el” – mondta Kathrin Menges, Humánerőforrás alelnök, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.
„Hozzá kívánunk járulni a nemzetközi közösség globális fenntarthatósági és klímavédelmi céljainak eléréséhez. Ehhez végigvezetjük a fenntarthatóságot teljes értékláncunkon. Nagyratörő célokat tűztünk ki és még jobban szeretnénk hozzájárulni a társadalmi fejlődéshez” – tette hozzá Kathrin Menges.
Kevesebb ráfordítással többet elérni: Ez a célja a Henkel hosszú távú fenntarthatósági stratégiájának. A Henkel fenntartható értéket kíván teremteni – a vevők és fogyasztók számára, és általánosságban a társadalom számára. Ezzel egy időben a vállalat az erőforrások felhasználásán is javítani kíván: ezen a területen hatékonyságát a Henkel meg szeretné triplázni 2030-ig.
Az elmúlt üzleti évben a vállalat újra kézzelfogható fejlődést ért el a 2020-as időközi céljainak elérésében (a kiindulási év 2010):
Az energiafelhasználás és a CO2 kibocsátás (terméktonnánként) 22 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
Mindezek felett, a 2010-es bázisévhez képest a Henkel mostanra már 42 százalékkal javítani tudta hatékonyságát, az előállított érték és a környezeti terhelés közötti arányt. 2020-ig a vállalat azt tervezi, hogy erőforrás-hatékonyságát 75 százalékkal növeli.
Londoni pénzügyi elemzők szerint az európai feltörekvő térség szerdán ismertetett februári gyáripari beszerzésimenedzser-indexei (BMI) azt jelzik, hogy a közép-európai EU-gazdaságok feldolgozószektorainak növekedési üteme hatévi csúcsra gyorsult.