Egyre több olyan termék jelenik meg a polcokon, amelyek egy adott fogyasztói szükséglet kielégítésére alkalmasak. A bővülő kínálat és termékválaszték eredményeképpen már nem kizárólag az ételintoleranciával élők választják a mentes termékeket.
Egyre több olyan termék jelenik meg a polcokon, amelyek egy adott fogyasztói szükséglet kielégítésére alkalmasak. A bővülő kínálat és termékválaszték eredményeképpen már nem kizárólag az ételintoleranciával élők választják a mentes termékeket.
Egy szegedi, de már a fővárosban élő, cselekvésre vágyó és tettre képes testvérpárnak, illetve egy nyertes pályázatnak köszönheti a Csongrád megyei Királyhegyes község, hogy 2,5 évvel ezelőtt újraindult zöldség- és gyümölcskrémeket készítő kis manufaktúrája. Az üzem régebben tankonyhaként működött, ebben láttak fantáziát a Molnár testvérek: átvették és továbbfejlesztették azt, szövetkezetet alapítottak – ennek eredményeként 2016-ban újra elindíthatták a gyártást. Nem volt tapasztalatuk sem az élelmiszeriparban, sem pedig vállalkozásban, mégis felfelé ívelő pályát írtak le az elmúlt években. Tapasztalataikról, vízióikról és a fejlődés irányáról kérdeztük Farkas-Molnár Ágit, a Kanálka Manufaktúra zöldség- és gyümölcskencéinek egyik életre hívóját.
Bővebben: Kanálka Manufaktúra: A kivívott pozíció megtartása a legnagyobb kihívás
A vegán életmód speciális, ezért egy háztartáson belül szinte mindenkire kihat: ha egy fő a vegán életformát választja, akkor jó esetben a család többi tagja is követi, és húsmentes ételeket fogyaszt, illetve állatokon nem tesztelt, semmilyen állati eredetű összetevőt nem tartalmazó kozmetikumokat használ. Ennek a tendenciának is köszönhető, hogy a vegán termékek piaca jelentős fejlesztéseken esik át és folyamatosan nő az érdeklődés a termékek iránt.
Miközben a trendek időről időre változnak és egyre változatosabb a kávékínálat, folyamatos a drágább, magasabb minőségű kávétermékek vásárlóinak száma. Bár a kávé világpiaci ára időről időre eléggé hullámzik, ami rendre megjelenik a termékek fogyasztói árában is, a fogyasztók hűségesek maradnak kedvenc feketéjük iránt. Miközben a trendek változnak és egyre
változatosabb a kávékínálat, folyamatos a drágább, magasabb minőségű kávétermékek vásárlóinak száma.
Magyarország bortermelése tavaly az ötéves átlagot tekintve 21 százalékkal emelkedett, ami a borfogyasztás emelkedését is eredményezte. Örvendetes tény, hogy a borkínálat folyamatosan bővül, de az talán még fontosabb, hogy a magyar fogyasztók elsősorban a magyar, minőségi borokat teszik a kosarukba.