Lehet kapni a fogszuvasodás ellen, valamint a fogérzékenység, a foglepedék, a fog-elszíneződés, a fogínyproblémák és a rossz lehelet kialakulásának megelőzése érdekében, fogínyvédő és fogfehérítő hatásút. És ezek csak a fogkrémek, a száj- és fog­ápolás széles kínálattal rendelkező kategória.

Fogápolók mindenkinek
„Ne becsülje alá a szájhigiénia erejét! Fedezze fel fog- és szájápolási termékeink széles választékát, kicsiknek és nagyoknak!” – hívja fel a figyelmet fogápolásra honlapján a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Mint megtudtuk, a tapasztalatok és a termékek iránti kereslet azt mutatja, hogy a korábbiaknál gyakrabban és alaposabban tisztítják fogaikat a magyarok.
Az áruházlánc saját márkás és gyártói márkás kínálata teljes körben lefedi a szájhigiénia elhanyagolása – pl. a fog­mosás, fogak nem megfelelő tisztítása és a fogselyem el­hagyása, vala­mint a rossz táplálkozás – elleni „harcot”.

A gondos szájápolást ajánlják
Az E-Drogeria Kft. által működő Drogéria Online web­shop kínálatában egyaránt megtalálhatók fogkefék, fogkrémek és speciális kiegészítő termékek, pl. fogselyem, fogköztisztító pálcikák, fogfehérítők. A cég számára kiemelten fontos, hogy az egészségtudatosság jegyében a fogápolásra felhívják a figyelmet. „Az oldalunkon rengeteg terméket talál mindenki, melyekkel biztosítani lehet az ép fogak megőrzését” – közölték.

A kínálat mellett fontos az edukáció
„Igyekeztünk olyan termékeket belistázni, amelyeknek az ökológiai lábnyoma kisebb. A speciális – pl. bio, vegán, fluoridmentes, természetes alapanyagú stb. – kategóriák mindegyikére többféle márkaterméket és saját márkás terméket is kínál a vásárlóinak a dm” – ismertette a dm Kft. szortiment menedzsere. Zabán Ferenc szerint alapvetően elmond­ható, hogy a minősített natúrkozmetikumok a dm-ben külön kihelyezést kapnak, így ezek a szájápolás polcképen kívül kapnak helyet.
Zabán Ferenc elmondta, hogy a modern szájápolás számos hagyományokra alapuló, illetve természetes anyagot felhasználó innovatív száj- és fogápolási termékkel bővült az elmúlt időszakban. Ilyen például a bambusz fogkefe, az újrahasznosított műanyagból készült fogkefe, a fogköztisztítók többféle méretben, az új elektromos szónikus fogkefe. Továbbá az elmúlt év nagy trendje még a szájápolásban az aktív szén megjelenése a fogfehérítő termékekben.
A dm számára fontos annak hangsúlyozása, hogy milyen termékeket érdemes egyszerre használni, és egyfajta rendszerben gondolni a fogápolásra: tehát fogkefe, fogkrém, szájvíz, fogselyem használata. „Ezt az elvet folyamatosan kommunikáljuk a különböző kihelyezéseken” – mondta Zabán Ferenc.
A dm egyaránt gondol a gyermek-, a felnőtt- és az időskori fog- és szájápolás speciális igényeire, kínálatát is ennek megfelelően alakítja ki. „Természetesen több termékkel rendelkezünk a fogínyvérzés kategóriában is, a szortiment bővülése folyamatos. Ha már az időskorról van szó, meg kell említeni, hogy több saját márkás és márkaterméket is kínálunk a műfogsor kategóriában, legyen az rögzítőkrém, tisztító tabletták vagy akár műfogsortisztító kefék” – ismertette Zabán Ferenc. Mint megtudtuk, a kategória gyakorlatilag folyamatos támogatást kap; legyen az akár a kéthetente megjelenő dm magazinban való megjelenés, az active beauty magazinban történő tájékoztatás vagy az in-store kihelyezések különböző formái. Természetesen a webes megjelenések sem maradhatnak ki, a dm weboldalán folyamatosan hirdetik a szájápolási termékeket.

Szájápolás: erősek a gyártói márkák

Fogkrémből, fogkeféből és szájvízből több mint 26 milliárd forintos értékbeli forgalmat bonyolított le a kiskereskedelem 2019-ben a teljes év során, amely közel 6%-os növekedés az előző évhez képest, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A drogériáké a fogkrém értékbeli forgalmának fele
Fogkrémre a fogyasztók több mint 16 és fél milliárd forintot költöttek tavaly január és december között, mintegy 6%-kal többet, mint az előző évben. Mennyiséget tekintve 1,5%-kal csökkent az eladás 2018-hoz képest.
Az értékbeli eladás fele a drogériákban zajlik. Itt megközelíti a 8%-ot a kategória forintban mért növekedése. A 2500 m2-nél nagyobb boltok a kategória forgal­mának csaknem egynegyedét bonyolítják, a 401–2500 m2-es üzletek értékben mért piaci részesedése 18%-os.
Erős a gyártói márkák piaci pozíciója: a fogkrém értékbeli forgalmának 98%-áért felelnek.

14 millió fogkefét vásároltak a fogyasztók tavaly
Tavaly értékben 5%-kal magasabbra rúgott a fog­kefe forgalma, mint 2018-ban, így meghaladta az 5 milliárd forintot. A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint mennyiségben csaknem 14 millió darab eladott fogkeféről beszélhetünk a vizsgált időszakban.

Bővült a szájvíz piaca
A 2019 január-decemberi időszak szájvízforgalma csaknem eléri a 4 és fél milliárd forintot, miután 6%-kal bővült a 2018-as évhez viszonyítva. Mennyiségi eladás tekintetében 5%-os növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe egyik évről a másikra.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. márciusi szám)