Az 1953-ban alapított olasz Lucart csoport Olaszországban piacvezetőnek számít az újrahasznosított anyagokból készült, ipari felhasználású higiéniai papírtermékek piacán, és Európa öt legnagyobbja között is ott van a szektorban. A magyarországi gyárral is rendelkező Lucart közép-kelet-európai értékesítési vezetőjét, Omar Balduccit kérdeztük a cég aktualitásairól,
fenntarthatósági politikájáról és a papírárupiac 2020-as trendjeiről.
» Milyen kihatással volt a koronavírus-járvány a háztartási, illetve az ipari papíráruk gyártására, forgalmára?
A Lucart mint felelős és piacvezető vállalat az egyszer használatos tissue papírtermékek higiéniai és szakmai célú gyártásában és forgalmazásában már a COVID-19 legelső európai eseteire is azonnal reagált az alkalmazottak biztonságának biztosításával és a gyártási tevékenység fenntartásával. Döntő jelentőségű volt a gyártás aktív folytatása, valamint az olyan ügyfelek ellátásának biztosítása, mint a kórházak, a klinikák, az ipari termelőüzemek, amelyek – pusztán a pandémia miatt – megnövelték az egyszer használatos tissue papírtermékek iránti igényeiket.
» Hogyan készült fel a járvány második hullámára a Lucart csoport?
Rendkívül nehéz megjósolni, hogy miként zajlik le a pandémia második hulláma, a Lucart azonban ezekben a nehéz időkben is figyelemreméltó rugalmasságot és alkalmazkodóképességet mutat a kereskedelmi ellátási láncok támogatásának kezelésében. Ezen túlmenően a vállalat – az új piaci igények kielégítése mellett – új termékkínálatot is elindított, amelyet kifejezetten a kézhigiéniához ajánlunk.
» Mely trendek hódítanak jelenleg a papíráruk piacán?
Céljaink nagysága miatt nagyon nehéz összefoglalni néhány sorban az egyes ágazatok sajátos igényeit, azonban – függetlenül a termék specifikációitól – minden piac bizonyos követelményeket támaszt, amelyek közös nevezőt jelentenek a céljainkhoz. Ezek a termékminőség, az integrált rendszerek, mint például a papír plusz adagoló, az értékesítés utánkövetése, valamint a marketing és a szakmai marketing támogatása.
Ezeken kívül mára nélkülözhetetlenné vált további igény a termékek fenntarthatóságának megteremtése mind környezeti, mind társadalmi szempontból. A fogyasztási modellek a körkörös gazdaság irányába változnak, és a Lucart a változások ilyen kontextusában tökéletes választást jelent.
A kézhigiénia pedig ma már minden korábbinál aktuálisabb, ezért a Lucart a különböző szektoroknak szappanok széles skáláját kínálja, amelyek teljes mértékben megfelelnek a szigorú környezeti feltételeknek (EU ökocímke). Sőt vannak az ETS (European Tissue Symposium: https://europeantissue.com) által elismert papírkéztörlőink is, amelyek, ha összehasonlítjuk őket a hagyományos kézszárítókkal, a kézszárítás legbiztonságosabb módját jelentik; ráadásul a WHO (Egészségügyi Világszervezet) is ezeket javasolja a kézhigiéniára vonatkozó utasításaiban.
» Hogyan változik a szegmensben a kis kiszerelésű, illetve a nagyobb kiszerelésű termékek forgalma? Melyek a kedveltebbek a fogyasztók körében?
A tendencia már nem kapcsolódik kisebb vagy nagyobb csomagokhoz. A piacok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztás csökkentésére olyan intelligens megoldásaink, mint például az IDENTITY HANDS és a TOALETT-RENDSZER megoldások használatával, amelyek hatékonyan segítenek csökkenteni a papírfogyasztást, miközben garantálják a kifogástalan higiéniát. A vevő pedig nagyon elégedett azzal, hogy kevesebbet költött, ugyanakkor kiváló minőségű szárítási szolgáltatásban részesült.
» Milyen termék-, csomagolás- és dizájnfejlesztéseken mentek keresztül az elmúlt évben a Lucart toalettpapírjai a természetvédelmet és a fenntarthatóságot is szem előtt tartva?
A Lucart már a 80-as években úgy döntött, hogy fenntartható vállalat marad, miközben zöld termékeket és megoldásokat javasol, sok tekintetben szem előtt tartva a körkörös gazdaság elvét. Például a Lucart Professional üzletág az EcoNatural termékcsaláddal, mely az italosdobozok újrahasznosításával saját gyártású adagolórendszereket és papírtermékeket jelent.
Továbbá elindítottuk a „Városi anyagciklus” projektet, mellyel a vállalat proaktívan részt vesz egy üzleti modell megvalósításában, amely koordinálja a helyi egységeket, hogy az önkormányzatok, az iskolák és más helyi intézmények hasznosítsák újra az italos kartondobozokat, amelyeket aztán a Lucart átalakít újrafelhasználható anyagokká, például EcoNatural termékekké. A körkörös gazdaság nemcsak ipari folyamat, termék-, illetve üzleti modell a Lucart számára, hanem egy kulturális célkitűzés is, amelyet a vállalat el akar érni olyan együttműködő partnerekkel együtt, mint például a FEE (Alapítvány a Környezeti Oktatásért). Van egy képzési program tanároknak és diákoknak, amely „E-SPACE” néven ismert, és a célja az, hogy az új generációt felelős módon képezze a bolygó erőforrásaival kapcsolatban.
A fenntarthatóságra orientált ipari folyamat a termékek csomagolásánál is komoly fejlesztést igényel. Emiatt a Lucart átfogó optimalizálási programot indított az elsődleges és másodlagos csomagolásokra, hogy csökkentse a felhasznált anyagokat, és ahol csak lehetséges, előnyben részesítse az újrahasznosított anyagokat. E projektek közül meg kell említenünk az EcoNatural vonalhoz tartozó, néhány terméknél bevezetett papírcsomagolást, amely révén az elsődleges polietilén csomagolóanyagot újrahasznosítható és újrahasznosított papírcsomagolás váltotta fel: ez további konkrét eredmény a környezettudatosság felé.
» Milyen kiegészítő termékeket kínálnak?
A vállalat fókuszában az adagolórendszerek és a tissue papírtermékek bemutatása áll, amelyet szintén díjaztak „olyan praktikus megoldásként, amely állandó minőséget és nagyszerű praktikumot garantál a végfelhasználónak”, és még a WHO (Egészségügyi Világszervezet) is javasolja a helyes és teljes kézhigiénia részeként.
(TERMÉKMIX magazin – 2020. októberi szám)