2025. június 13
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

    napelem-dm

    Elkészült a dm első közös, 14 országra vonatkozó f…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Interjú

A Lucart csoportnál fókuszban a körkörös gazdaság és a higiénia
Interjú
2020. november 02

A Lucart csoportnál fókuszban a körkörös gazdaság és a higiénia

Az 1953-ban alapított olasz Lucart csoport Olaszországban piacvezetőnek számít az újrahasznosított anyagokból készült, ipari felhasználású higiéniai papírtermékek piacán, és Európa öt legnagyobbja között is ott van a szektorban. A magyarországi gyárral is rendelkező Lucart közép-kelet-európai értékesítési vezetőjét, Omar Balduccit kérdeztük a cég aktualitásairól,
fenntarthatósági politikájáról és a papírárupiac 2020-as trendjeiről.

» Milyen kihatással volt a koronavírus-járvány a háztartási, illetve az ipari papíráruk gyártására, forgalmára?
A Lucart mint felelős és piacvezető vállalat az egyszer használatos tissue papírtermékek higiéniai és szakmai célú gyártásában és forgalmazásában már a COVID-19 legelső európai eseteire is azonnal reagált az alkalmazottak biztonságának biztosításával és a gyártási tevékenység fenntartásával. Döntő jelentőségű volt a gyártás aktív folytatása, valamint az olyan ügyfelek ellátásának biztosítása, mint a kórházak, a klinikák, az ipari termelőüzemek, amelyek – pusztán a pandémia miatt – megnövelték az egyszer használatos tissue papírtermékek iránti igényeiket.

» Hogyan készült fel a járvány második hullámára a Lucart csoport?
Rendkívül nehéz megjósolni, hogy miként zajlik le a pandémia második hulláma, a Lucart azonban ezekben a nehéz időkben is figyelemreméltó rugalmasságot és alkalmazkodóképességet mutat a kereskedelmi ellátási láncok támogatásának kezelésében. Ezen túlmenően a vállalat – az új piaci igények kielégítése mellett – új termékkínálatot is elindított, amelyet kifejezetten a kézhigiéniához ajánlunk.

 

» Mely trendek hódítanak jelenleg a papíráruk piacán?
Céljaink nagysága miatt nagyon nehéz összefoglalni néhány sorban az egyes ágazatok sajátos igényeit, azonban – függetlenül a termék specifikációitól – minden piac bizonyos követelményeket támaszt, amelyek közös nevezőt jelentenek a céljainkhoz. Ezek a termékminőség, az integrált rendszerek, mint például a papír plusz adagoló, az értékesítés utánkövetése, valamint a marketing és a szakmai marketing támogatása.
Ezeken kívül mára nélkülözhetetlenné vált további igény a termékek fenntarthatóságának megteremtése mind környezeti, mind társadalmi szempontból. A fogyasztási modellek a körkörös gazdaság irányába változnak, és a Lucart a változások ilyen kontextusában tökéletes választást jelent.
A kézhigiénia pedig ma már minden korábbinál aktuálisabb, ezért a Lucart a különböző szektoroknak szappanok széles skáláját kínálja, amelyek teljes mértékben megfelelnek a szigorú környezeti feltételeknek (EU ökocímke). Sőt vannak az ETS (European Tissue Symposium: https://europeantissue.com) által elismert papírkéztörlőink is, amelyek, ha összehasonlítjuk őket a hagyományos kézszárítókkal, a kézszárítás legbiztonságosabb módját jelentik; ráadásul a WHO (Egészségügyi Világszervezet) is ezeket javasolja a kézhigiéniára vonatkozó utasításaiban.

» Hogyan változik a szegmensben a kis kiszerelésű, illetve a nagyobb kiszerelésű termékek forgalma? Melyek a kedveltebbek a fogyasztók körében?
A tendencia már nem kapcsolódik kisebb vagy nagyobb csomagokhoz. A piacok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztás csökkentésére olyan intelligens megoldásaink, mint például az IDENTITY HANDS és a TOALETT-RENDSZER megoldások használatával, amelyek hatékonyan segítenek csökkenteni a papírfogyasztást, miközben garantálják a kifogástalan higiéniát. A vevő pedig nagyon elégedett azzal, hogy kevesebbet költött, ugyanakkor kiváló minőségű szárítási szolgáltatásban részesült.

» Milyen termék-, csomagolás- és dizájnfejlesztéseken mentek keresztül az elmúlt évben a Lucart toalettpapírjai a természetvédelmet és a fenntarthatóságot is szem előtt tartva?
A Lucart már a 80-as években úgy döntött, hogy fenntartható vállalat marad, miközben zöld termékeket és megoldásokat javasol, sok tekintetben szem előtt tartva a kör­körös gazdaság elvét. Például a Lucart Professional üzletág az EcoNatural termékcsaláddal, mely az italosdobozok újra­hasznosításával saját gyártású adagolórendszereket és papír­termékeket jelent.
Továbbá elindítottuk a „Városi anyagciklus” projektet, mellyel a vállalat proaktívan részt vesz egy üzleti modell megvalósításában, amely koordinálja a helyi egységeket, hogy az önkormányzatok, az iskolák és más helyi intézmények hasznosítsák újra az italos kartondobozokat, amelyeket aztán a Lucart átalakít újrafelhasználható anyagokká, például EcoNatural termékekké. A körkörös gazdaság nemcsak ipari folyamat, termék-, ­illetve üzleti modell a Lucart számára, hanem egy ­kulturális célkitűzés is, amelyet a vállalat el akar érni olyan együtt­működő partnerekkel együtt, mint például a FEE (Alapítvány a Környezeti Oktatásért). Van egy képzési program tanároknak és diákoknak, amely „E-SPACE” néven ismert, és a célja az, hogy az új generációt felelős módon képezze a bolygó erőforrásaival kapcsolatban.
A fenntarthatóságra orientált ipari folyamat a ­termékek csomagolásánál is komoly fejlesztést igényel. Emiatt a Lucart átfogó optimalizálási programot indított az elsődleges és másodlagos csomagolásokra, hogy csökkentse a felhasznált anyagokat, és ahol csak lehetséges, előnyben részesítse az újrahasznosított anyagokat. E projektek közül meg kell említenünk az EcoNatural vonalhoz tartozó, néhány terméknél bevezetett papírcsomagolást, amely révén az elsődleges poli­etilén csomagolóanyagot újrahasznosítható és újrahasznosított papírcsomagolás váltotta fel: ez további konkrét eredmény a környezettudatosság felé.

» Milyen kiegészítő termékeket kínálnak?
A vállalat fókuszában az adagolórendszerek és a tissue papír­termékek bemutatása áll, amelyet szintén díjaztak „olyan praktikus megoldásként, amely állandó minőséget és nagyszerű praktikumot garantál a végfelhasználónak”, és még a WHO (Egészségügyi Világszervezet) is javasolja a helyes és teljes kézhigiénia részeként.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. októberi szám)

Tags: háztartási papíráru, Lucart Group
  • Előző cikk: Magas hústartalom, olasz érintéssel Előző
  • Következő cikk: Novák Tibor, a Nobilis Zrt. tulajdonosa: Becsomagolt harmónia – a királynő asztalán is Következő

Legfrissebb

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

infláció

A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg az előző é…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom