A 18-44 éves korosztály az élelmiszerek drágulása miatt aggódik.

A Cleo jelentése szerint a Z-generációs és az ezredforduló szülötteiben félelmet kelthetnek az emelkedő kamatok és a gazdasági helyzet, de az biztos, hogy aggodalommal tölti el őket az élelmiszervásárlás – írja a supermarketnews.com.

A Cleo 1000, 18-44 év közötti amerikait kérdezett meg, és a felmérésből az derült ki, hogy 52%-uk szerint az élelmiszervásárlás a legnagyobb problémájuk. Messze a második helyen a közlekedési költségek (22%) és a lakbér (13%) állt. Emellett 38%-uk azt mondta, hogy aggódik, hogy az infláció miatt a jövőben nem tudja majd megfizetni az élelmiszereket. A munkavállalók 26%-a jelezte, hogy az elmúlt évben olyan állami segélyprogramokhoz fordult élelmiszerbevásárláskor, mint a SNAP, az élelmiszerbankok és az élelmiszerjegyek.

Az is kiderült, hogy a magasabb árú élelmiszerek miatt a fiatalabb fogyasztók változtattak a bevásárlás módján: 31%-uk más stratégiát alkalmazott, 43%-uk pedig a „vásárolj most, fizess később” szolgáltatást vette igénybe az élelmiszervásárláshoz. Összesen 46% mondta azt, hogy az élelmiszerárfolyamok inflációja nagymértékben befolyásolta a költségvetését.

Az FMI, az amerikai Élelmiszeripari Szövetség által az élelmiszer-vásárlók költési szokásait vizsgáló felmérés azt mutatta ki, hogy bár az amerikai vásárlók továbbra is aggódnak az élelmiszerárak emelkedése miatt, de a fogyasztók nem valószínű, hogy csökkentenék a megvásárolt termékek számát. Az emelkedő élelmiszerárak miatt aggódó vásárlók közül februárban a vásárlóknak csak 32%-a számolt be arról, hogy kevesebb terméket vásárol, szemben az októberi 41%-kal. Ehelyett a vásárlók továbbra is több csatornán – szupermarketekben, nagy áruházakban, kisebb boltokban és online – keresik az ajánlatokat.

Az élelmiszerárakkal kapcsolatos aggodalmak minden vásárlói demográfiai csoportot érintenek, de a boomerek minden más csoportnál jobban aggódnak: 2023 februárjában 80%-uk, míg 2022 októberében 69%-uk mutatott aggodalmat. Az ezredfordulósok 76%-a mondta, hogy aggódik, ami 5%-kal több, mint egy évvel korábban. Az élelmiszerárak miatti aggodalmak párhuzamosan nőnek a kiadásokkal együtt. Februárban a fogyasztók átlagosan 164 dollárt költöttek hetente élelmiszerekre, szemben a 2022. októberi 148 dollárral.