2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Kutatás

A fiatalabb vásárlókban aggodalmakat kelt az élelmiszervásárlás
Kutatás
2023.ápr.25.

A fiatalabb vásárlókban aggodalmakat kelt az élelmiszervásárlás

A 18-44 éves korosztály az élelmiszerek drágulása miatt aggódik.

A Cleo jelentése szerint a Z-generációs és az ezredforduló szülötteiben félelmet kelthetnek az emelkedő kamatok és a gazdasági helyzet, de az biztos, hogy aggodalommal tölti el őket az élelmiszervásárlás – írja a supermarketnews.com.

A Cleo 1000, 18-44 év közötti amerikait kérdezett meg, és a felmérésből az derült ki, hogy 52%-uk szerint az élelmiszervásárlás a legnagyobb problémájuk. Messze a második helyen a közlekedési költségek (22%) és a lakbér (13%) állt. Emellett 38%-uk azt mondta, hogy aggódik, hogy az infláció miatt a jövőben nem tudja majd megfizetni az élelmiszereket. A munkavállalók 26%-a jelezte, hogy az elmúlt évben olyan állami segélyprogramokhoz fordult élelmiszerbevásárláskor, mint a SNAP, az élelmiszerbankok és az élelmiszerjegyek.

Az is kiderült, hogy a magasabb árú élelmiszerek miatt a fiatalabb fogyasztók változtattak a bevásárlás módján: 31%-uk más stratégiát alkalmazott, 43%-uk pedig a „vásárolj most, fizess később” szolgáltatást vette igénybe az élelmiszervásárláshoz. Összesen 46% mondta azt, hogy az élelmiszerárfolyamok inflációja nagymértékben befolyásolta a költségvetését.

Az FMI, az amerikai Élelmiszeripari Szövetség által az élelmiszer-vásárlók költési szokásait vizsgáló felmérés azt mutatta ki, hogy bár az amerikai vásárlók továbbra is aggódnak az élelmiszerárak emelkedése miatt, de a fogyasztók nem valószínű, hogy csökkentenék a megvásárolt termékek számát. Az emelkedő élelmiszerárak miatt aggódó vásárlók közül februárban a vásárlóknak csak 32%-a számolt be arról, hogy kevesebb terméket vásárol, szemben az októberi 41%-kal. Ehelyett a vásárlók továbbra is több csatornán – szupermarketekben, nagy áruházakban, kisebb boltokban és online – keresik az ajánlatokat.

Az élelmiszerárakkal kapcsolatos aggodalmak minden vásárlói demográfiai csoportot érintenek, de a boomerek minden más csoportnál jobban aggódnak: 2023 februárjában 80%-uk, míg 2022 októberében 69%-uk mutatott aggodalmat. Az ezredfordulósok 76%-a mondta, hogy aggódik, ami 5%-kal több, mint egy évvel korábban. Az élelmiszerárak miatti aggodalmak párhuzamosan nőnek a kiadásokkal együtt. Februárban a fogyasztók átlagosan 164 dollárt költöttek hetente élelmiszerekre, szemben a 2022. októberi 148 dollárral.

 

Tags: fogyasztói kiadások, fogyasztói magatartás, élelmiszerár-emelkedés
  • Előző cikk: A hűségkártyák vásárlásra ösztönöznek Előző
  • Következő cikk: Év elején többen választják az egészséges termékeket Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom