A brit Aldi új csomagolást vezet be, amely jelzi a friss csirkékre vonatkozó új tartási sűrűség követelményeit, ezzel is megerősítve elkötelezettségét az állatjólét iránt.
Az év elején bejelentett változás szerint október 30-tól a vásárlók új címkéket találnak majd a csomagolásokon, amelyek kiemelik a diszkontlánc baromfikínálatában történt magasabb jóléti változásokat.
Ennek értelmében az áruházban kapható összes friss csirkének – amelyeket már most is mind brit gazdaságokból szereznek be – az iparági szabványoknál 20%-kal több helyet biztosítanak.
Ezt az Aldi augusztusi döntését követően vezették be, ahol már meg is szüntették a ketreces tartásból származó tojások árusítását, és több mint egy évvel a kitűzött határidő előtt sikerült teljesen ketrecmentessé válniuk.
„Az állatjólét rendkívül fontos számunkra, és a beszállítóinkkal együtt keményen dolgoztunk azon, hogy csökkentsük a tartási sűrűséget, így javítva a csirkék jóléti körülményeit” – nyilatkozta Julie Ashfield, az Aldi beszerzési igazgatója.
„Mi már most az egyik legnagyobb csirkehús-forgalmazók vagyunk az Egyesült Királyságban, és büszkék vagyunk arra, hogy a jövő héttől kezdve már még magasabb jóléti szintű csirkét kínálhatunk vásárlóinknak méghozzá a közismert verhetetlen Aldi-s áron.” - írja a Grocerygazette.