A török Migros Ticaret szupermarketláncot nevezte meg Európa legerősebb élelmiszer-kiskereskedelmi márkájának az ESM: European Supermarket Magazine és a Brand Finance (amely a világ vezető márkaértékelési tanácsadó cége) által készített jelentése.

A kimutatás, amely Európa vezető élelmiszer-kiskereskedőinek erejét a Brand Strength Index (BSI) nevű mérőszám segítségével értékeli, az ESM által kiadott Európai élelmiszeripari jelentésének legújabb kiadásában jelent meg. Az egyes kiskereskedők BSI-pontszámának meghatározásához a Brand Finance megvizsgálja az egyes márkák teljesítményének hatékonyságát a versenytársakhoz viszonyított immateriális mérőszámok vonatkozásában. A márka erejét az ISO 20671 szabványnak megfelelő eljárás keretében értékeli, megvizsgálva a marketingbefektetéseket, az érdekelt felek értékét és ezek hatását az üzleti teljesítményre. A felhasznált adatok a Brand Finance saját piackutatási programjából és nyilvánosan elérhető forrásokból származnak.

A Migros Ticaret vezeti a rangsort

Az isztambuli székhelyű Migros Ticaret, amely több mint 3500 üzletet üzemeltet Törökország-szerte, 90,1 BSI pontszámmal, AAA+ minősítéssel, 9,0 hűségpontszámmal és 9,8 hírnévpontszámmal lett első helyezett.

Márkaerősség és üzleti teljesítmény

A Brand Finance és a befektetési alapokat kezelő partnereink különböző tanulmányai kimutatták, hogy jelentős kapcsolat van a márka erőssége és az üzleti teljesítmény között mind a jövőbeli forgalomnövekedés, mind a részvényárfolyam tekintetében” – jelentette ki Annie Brown, a Brand Finance értékelési igazgatója. „A szupermarketek esetében ez a kapcsolat teljesen egyértelmű. Ahol nagy a választék, ott a bizalom és az erős márka hűséget eredményez, ami viszont magasabb piaci részesedést és árprémiumot tesz lehetővé. A Brand Finance kutatása a márkák erősségét határozza meg a fogyasztók körében, ezzel pedig megjósolhatóvá válnak a piaci részesedésváltozások, valamint a márkák lehetőségei a piaci pozíciójuk javítására.” – tette még hozzá.

A legerősebb európai élelmiszer-kiskereskedők Top 10-es listája

  1. Migros Ticaret (Törökország) BSI-pontszám: 90,1
  2. ICA (Svédország) BSI-pontszám: 86,3
  3. Albert Heijn (Hollandia) BSI-pontszám: 86,1
  4. Jumbo (Hollandia) BSI-pontszám: 84,1
  5. Tesco (Egyesült Királyság) BSI-pontszám: 83,9
  6. E. Leclerc (Franciaország) BSI pontszám: 83,7
  7. REWE (Németország) BSI-pontszám: 83,5
  8. Mercadona (Spanyolország) BSI-pontszám: 83,4
  9. Edeka (Németország) BSI-pontszám: 82,7
  10. Kaufland (Németország) BSI-pontszám: 82,4

(ESM Magazine)