A javuló teljesítményhez nagymértékben hozzájárult az automatizált raktár.
A brit online szupermarket és technológiai csoport, az Ocado gyorsabb növekedést prognosztizált az idei évre, miután a vártnál jobb éves eredményt produkált. Ehhez az automatizált raktárának teljesítménye is hozzájárult – írja az ESM.
Az Ocado a Marks & Spencerrel közös vállalkozáson keresztül online szupermarketet működtet Nagy-Britanniában, és élvonalbeli raktártechnológiáját világszerte értékesíti élelmiszer-kiskereskedőknek, például az amerikai Kroger, a francia Casino és a japán Aeon számára. Ez az üzletág az Ocado tőzsdei értékének motorja, amely a világjárvány idején 22 milliárd fontra (25,7 milliárd euró) emelkedett, de azóta 4 milliárd fontra (4,67 milliárd euró) esett vissza.
A csoport csütörtökön közölte, hogy 403,2 millió font (472,44 millió euró) adózás előtti veszteséget ért el a 2023. december 3-ig tartó évben, szemben az elemzők 410 millió font (479,70 millió euró) veszteségre vonatkozó átlagos előrejelzésével, és 500,8 millió font (585,96 millió euró) veszteséggel 2021/22-ben. A bevételek 9,9 százalékkal 2,83 milliárd fontra (3,31 milliárd euró) emelkedtek.
Ez azt jelenti, hogy a vállalkozás ismét nyereségessé és stabillá vált, bár még lassú a növekedés mértéke. A vállalat közölte, hogy bízik a gyorsabb előrelépésben, az erősebb forgalomban és a magasabb hozamban idén és a következő években. A tervek szerint újabb üzleteket is nyitnak.