A készlethiány rossz hatással van a vásárlói élményre, ami csökkentheti az eladásokat és a vásárlói hűséget is károsítja.

A brit vásárlók mintegy 82%-a állítja, hogy az elmúlt évben már szembesült készlethiánnyal, amikor valamilyen terméket keresett a szupermarketekben az Egyesült Királyságban. Ez 11 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest – írja az ESM a Retail Insight szoftverszolgáltató tanulmánya alapján.

Ebből az derült ki, hogy a brit vásárlók 82%-a találkozott azzal az elmúlt 12 hónapban, hogy a boltban elfogytak a készleten lévő termékek, míg 60%-uk online tapasztalta ugyanezt a problémát. A vásárlók 71%-a úgy véli, hogy a világjárvány óta a termékek elérhetősége nagyobb problémát jelent, és a vásárlók 75%-a azt állítja, hogy most többször tapasztalja a készlethiányt, mint a megélhetési válság kezdetén.

A brit vásárlók 60%-a úgy véli, hogy kedvenc márkái az elmúlt egy évben kevésbé voltak elérhetők a boltokban, míg 45%-uk azt vette észre, hogy több termék hiányzik a webshopokból, amikor online vásárolnak élelmiszert. A felméréshez 1000 vásárlót kérdeztek meg.

Az Egyesült Királyságban a szupermarketek számos problémával szembesültek az elmúlt hónapokban az ellátási láncok kapcsán, például a rossz időjárási körülmények miatt kialakult paradicsom és salátafélék hiányával, vagy a tojásárakat befolyásoló madárinfluenzával.

Paul Boyle, a Retail Insight vezérigazgatója azt mondta, hogy a készlethiány rossz hatással van a vásárlói élményre, ami csökkentheti az eladásokat és a vásárlói hűséget is károsítja. Ezt támasztja alá a tanulmány eredménye is, amely szerint a brit fogyasztók 27%-a „kétségbe vonná a hűségét” egy szupermarkethez, ha a készlethiány rendszeressé válna, míg ugyancsak 27% egy versenytárshoz fordulna ilyen esetben.