Az adatok alapján 2022-ben a diszkontok vezették az eladásokat az „olcsóbb” biotermékek terén.

Először zsugorodott a német biopiac a tavalyi évben. 2022 januárjától októberig a bioélelmiszerek értékesítése 4,1%-kal csökkent. Becslések szerint az értékesítés még így is eléri a 15 milliárd eurót, ami 2,7 milliárd euróval több, mint 2019-ben volt. Ez azt jelenti, hogy a biopiac megőrizte a világjárvány első évében elért 22%-os értékesítési növekedést – írja a freshplaza.com.

Az adatok alapján 2022-ben a diszkontok vezették az eladásokat az „olcsóbb” biotermékek terén. Az év első tíz hónapjában 14,5%-kal tudták növelni a biotermékek eladását. Ezzel szemben a zöldségesek, a natúrboltok és a direkt marketinges áruházak forgalma drasztikusan, 20%-kal csökkent.

A német diszkontokban sok biotermék ugyanannyiba kerül, vagy valamivel olcsóbb, mint a hagyományos cikkek. Sőt, nyáron és szeptemberben egy darabig a biotej drágább volt a diszkontokban és az élelmiszerboltokban, mint a bioboltokban, miután az Aldi tavaly júniusban egyik napról a másikra 50%-kal emelte meg a tej árát.

Tavaly a termelői árak némileg stabilizálódtak, bár néhány alapvető biotermék ára nőtt. A búza, a rozs és a zab például több mint 20%-kal drágult, a takarmánybúza 17%-kal. A biotej termelői ára több mint 20%-kal emelkedett, a sertéshús ára kilenc százalékkal, a marhahúsé pedig nyolc százalékkal. Az idősebb állattenyésztők termelői árai azonban stagnáltak, míg a tönkölybúza ára csökkent.

A német biotojáspiac is zsugorodott, mivel csökkent a tojótyúkállomány. Várhatóan a gazdaság fellendülését követően a biotermékek iránti kereslet ismét nőni fog.