A Nestlé France bejelentette, csatlakozik a Too Good To Go egyezményhez az élelmiszer-termékek fogyaszthatósági idejénél alkalmazott jelölési rendszer megváltoztatásának kérdésében. Az egyezmény több mint 30 francia, vezető élelmiszer-piaci szereplőt tömörít, köztük olyanokat, mint a Nestlé, a Danone, a Carrefour és az Intermarche.
Az egyezmény „a felhasználási idő kezelésére és megértésére vonatkozó 10 konkrét, mérhető és kihívást jelentő kötelezettséget” tartalmaz, amelyek négy fő cselekvési irány körül csoportosulnak:
- Az összes résztvevő körében – a gyártótól a fogyasztóig – a tudatosság nevelése és növelése
- A „fogyaszthatósági idő” és a „minőségmegőrzési idő” fogalmának tisztázása
- A lejárt termékek értékelésének optimalizálása
- Együttműködés a jó gyakorlat és az ellátási lánc optimalizálása érdekében
– A fogyaszthatósági időre vonatkozó egyezményünk alkalmat teremt az általában egymással konkuráló piaci szereplők számára, hogy együttműködjenek és eszmecserét folytassanak a közös működés és a jobb eredmények érdekében. A fogyasztók konkrét intézkedéseket várnak az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Örömmel üdvözöljük a Nestlét első aláíróink között – mondja Lucie Basch, a Too Good To Go elnöke.
– Az élelmiszer-pazarlás gazdasági, ökológiai és társadalmi visszásság. Az élelmiszer-ágazat kiemelkedő szereplőjeként kötelességünk az élelmiszer-pazarlás elkerülése termékeink előállítása során. De ez nem ér véget gyáraink kapujánál, fontos, hogy minden eszközt megadjunk a vásárlóinknak a megfelelő lépések megtételéhez. A Too Good To Go-hoz való csatlakozásunk e kötelességteljesítés része – magyarázza Christophe Cornu, a Nestlé France elnöke.
A Nestlé a fogyasztók és a dolgozók oktatójának szerepét kívánja betölteni a fogyaszthatósági idő kérdésében a tudatosság növelésével. A vállalat Mousline nevű, ikonikus márkáját szeretné felhasználni a konkrét intézkedések bevezetéséhez, amelyek célja a fogyaszthatósági idő és a minőségmegőrzési idő közötti különbség megértetése a fogyasztókkal.