A német REWE kiskereskedelmi csoport tízéves beruházási terv keretében összesen 3 milliárd eurót különít el a Penny diszkontlánc romániai hálózatának bővítésére.
A tervek szerint a Penny jelenlegi 417 üzletből álló hálózata 2035-re 1000 egységre növekszik – közölte a REWE.
2024-ben a Penny 177 millió eurót fordított Romániában hálózatbővítési és modernizációs célokra, melynek eredményeképp elérték a 400 üzletből álló mérföldkövet. 2025-ben további 40 új üzlet megnyitását tervezik, és elkészül az ötödik logisztikai központ Mihăilești-ben.
Daniel Gross, a Penny vezérigazgatója elmondta, hogy jelenleg a cég a romániai potenciális vásárlók csupán 40%-át éri el, ami óriási bővülési lehetőséget jelent. A Bukarest környéki területek és a legalább 15 000 lakosú városok prioritást élveznek; több mint 380 új helyszínt azonosítottak potenciálisan.
A Penny az ügyfélélmény javítására is összpontosít. Zöld technológiákat vezetnek be, például CO2-alapú hűtőrendszereket és elektromos járműtöltő állomásokat. 2024-ben a Penny 30 millió eurót fektetett a garancia-visszatérítési rendszerbe, és idén minden új üzlet csomagolóanyag-újrahasznosító állomással nyílik meg.
Ezen túlmenően növelték az önpénztáros kioszkok számát is, így gyorsabb és kényelmesebb vásárlási élményt kínálva az ügyfeleknek. A helyi beszerzésben kiemelt szerepet kap a „3RO” kezdeményezés, amely a helyi termékeket támogatja.
A Penny Románia 2024-ben 1,9 milliárd eurós forgalmat ért el, ami 13,5%-os éves növekedésnek felel meg. Ezzel már tizedik éve vezeti a növekedési mutatókat a REWE csoport leányvállalatai között.