Megjelent a ShopFully és az Offerista Group 2024-es ünnepi vásárlási felmérése. A "Holiday Shopping Study 2024" című tanulmányt 8 európai országban (Ausztria, Bulgária, Németország, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Románia, és Magyarország) a saját alkalmazásain keresztüli adatgyűjtéssel végezte el a 18 év feletti felhasználók körében (n= 4 312) 2024 szeptember és október között.
Kiadások tervezése a gazdasági nyomás hatására
Az gazdasági helyzet hatására és az ünnepi szezon közeledtével az európaiak igencsak megtervezik a kiadásaikat.
Továbbra is az infláció jelenti a legnagyobb aggodalmat, a legnagyobb félelemről Franciaország (85%) számolt be, amelyet szorosan követ Spanyolország (76%) és Olaszország (73%). A növekvő költségek, az energiaárak és a személyes pénzügyi nyomás arra készteti a vásárlókat, hogy az alapvető kiadásokra, különösen az élelmiszerekre és italokra figyeljenek oda.
A növekvő költségek, az energiaárak és a személyes pénzügyi helyzet arra készteti a vásárlókat, hogy az alapvető kiadásokra, különösen az élelmiszerekre és italokra figyeljenek oda.
Az időzítés számít: a tudatos vásárlók előnyben részesítik az akciós ajánlatokat
Az inflációra reagálva sok európai fogyasztó proaktívan áll az ünnepi vásárlásokhoz, kihasználva az ajánlatokat és akciókat, hogy minél több dolog kerülhessen a kosarukba. Idén az európaiak 40%-a tervezi, hogy korán elkezdi az ünnepi bevásárlást. Ez az elmozdulás különösen Franciaországban (59%) és Spanyolországban (43%) figyelhető meg, a változás fő okai pedig a kiadások megosztása (56%) és a legjobb ajánlatok kiválasztása (46%).
A legtöbb fogyasztó a karácsonyi ajánlatok kezdetekor vagy egész decemberben tervezi a vásárlást, de Olaszország kiemelkedik a többi ország közül, ahol a vásárlók 27%-a már a fekete pénteken elkezdi a vásárlást, hogy kihasználja a korai kedvezményeket.
A digitális keresés jár az élen, de az üzletben történő vásárlás továbbra is alapvető fontosságú
A legjobb ünnepi ajánlatok keresése során az európai vásárlók egyre inkább a digitális forrásokhoz fordulnak: a digitális média használata majdnem megduplázódott a klasszikus médiához képest. Az áruházak saját weboldalai mozgatják ezt a trendet, de a közösségi médiaplatformok is nagyon népszerűek, különösen Olaszországban és Spanyolországban. A helyi üzletek azonban továbbra is inspirálják az ünnepi vásárlókat. Ami a tényleges vásárlást illeti, az európaiak csaknem fele alkalmaz hibrid megközelítést, amely kombinálja a bolti és az e-kereskedelmet, és csak 10% választja a kizárólag online vásárlást. Románia (59%), Spanyolország (49%) és Magyarország (48%) részesíti előnyben a kizárólag bolti vásárlást, míg Németország (62%) és Ausztria (56%) vezet az offline és online vásárlás kombinációjának alkalmazásában.