Közép-Európa vezető online élelmiszer-kiszállítási szolgáltatása, a Rohlik csoport („Rohlik”) átalakítja munkavállalói munkakörülményeit annak érdekében, hogy ne csak bevonzza, de meg is tartsa az európai tehetségeket.

Daniela Razimová, a Rohlik csoport munkavállalói élményért felelős vezetője így nyilatkozott: „A gyors növekedés kezeléséhez tapasztalt és motivált munkaerőre van szükség, a felsővezetéstől egészen a megrendeléseket teljesítő kulcsfontosságú sofőrökig és futárokig.”

 A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minden országban jelentős helyi autonómiát és felelősségvállalást biztosítunk, ami a hibrid munkakörnyezetek, a munkavállalói részvényopciós programok és újabban a korlátlan fizetett szabadság programjának vonzó kombinációját hozza el a munkavállalók számára minden piacon. A vállalat közel 500 munkavállalója ezentúl akkor vehet ki fizetett szabadságot, amikor csak akar, szemben a jelenleg biztosított maximum 25 fizetett szabadnappal.

 Eva Krčová, a Rohlik csoport nemzetközi tehetségkutató részlegének igazgatója így nyilatkozott: „A munkavállalói élmény a nagyfokú autonómiára, a felelősségvállalásra, a kölcsönös bizalomra és a gyors döntéshozatalra épül. Ez a környezet nagyobb hangsúlyt fektet a munkavállalók által végzett munka minőségére, mint a munkával töltött órák számára. A korlátlan szabadság egy újabb ösztönző és jutalom munkatársaink számára, és lehetővé teszi számukra, hogy még hatékonyabban és tudatosabban dolgozzanak, ami végső soron a lehető legjobb ügyfélélményt hozza.”

 

A Rohlik korlátlan szabadságot adott munkavállalóinak, hogy nagyobb kontrollt biztosítson nekik az életük felett, és kifejezze bizalmát a felvett munkatársak iránt. A Rohlik szabadságolási szabályzata mostantól egyszerűen arra irányul, hogy „vegyél ki valamennyi szabadságot”. Ezzel a Rohlik olyan globális, innovatív vállalatokhoz csatlakozik, mint a Netflix, a LinkedIn, a HubSpot, a Kickstarter és a Dropbox, amelyek mindegyike szabadon felhasználható szabadságot biztosít. 2019-ben a MetLife amerikai munkavállalói juttatási trendekről szóló tanulmánya kimutatta, hogy a megkérdezett 2675 teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló 72%-a érdeklődést mutat a korlátlan fizetett szabadság iránt.

Az Allianz Global Assistance 2019-es Vacation Confidence Indexe, amely 1005 munkavállaló bevonásával készült, megállapította, hogy a munkavállalók akár a kevesebb fizetést is vállalnák a korlátlan szabadságért cserébe. A Deloitte 2021-es, COVID után végzett tanulmánya megerősítette, hogy a kultúra és a politika összehangolására van szükség a szabadságra való igény és a szabadság tényleges igénybevétele közötti szakadék áthidalása érdekében, így biztosítva, hogy a munkavállalók ne égjenek ki, és a legmagasabb szinten teljesítsenek.

 

Tomáš Čupr, a Rohlik csoport alapítója és vezérigazgatója a következőt mondta: „A kreatív munka értékét nem az idő, hanem az eredmények alapján kell mérni. A tehetséges és motivált emberek jobb ügyfélélményt nyújtanak, ami a startupból teljes értékű európai vállalattá való gyors átalakulásunk ellenére még mindig központi kérdés. Kreatív vállalatként továbbra is olyan újításokat kell hoznunk, amelyek felgyorsítják az élelmiszeripart, és ezáltal a mi növekedésünket is elősegítik.”

 

Ha a munkavállalóknak ilyen szabadságot biztosítunk a munka és a magánélet jobb összehangolásához, az azzal is jár, hogy felelősséget vállalnak az általuk elért eredményekért, ami egy klasszikus win-win helyzetet biztosít, és erősíti a munkavállalók és a Rohlik közötti kapcsolatot, miközben új tehetségeket vonz. Jelenleg a Rohlik vezető pozíciókba keres munkavállalókat informatikai, üzleti hírszerzési, pénzügyi, logisztikai, kereskedelmi és marketing csapataiba, valamint a helyi vezetőségébe a Cseh Köztársaságban, Ausztriában, Magyarországon és Németországban lévő vállalatai számára, amelyek a következő hónapokban kezdik meg működésüket.

 

„Erre a nagy változásra azért van szükség, mert nemzetközi növekedési törekvéseinket tovább kívánjuk erősíteni azáltal, hogy növeljük csapatunk létszámát, és lehetővé tegyük, hogy egyedülálló szolgáltatásainkat más országokban, például Olaszországban, Romániában és Franciaországban is bevezessük. Ez csak egyike azoknak a lépéseknek, amelyeket annak érdekében teszünk, hogy piacvezetővé váljunk” – nyilatkozta Tomáš Čupr.