Az otthoni főzés népszerűsítésére Bárkiből Lehet Séf címmel indított kampányt a zöldségkonzervek szegmensében piacvezető Bonduelle.

A projekt kapcsán készített filmekkel az volt a legfőbb célja, hogy inspirálja azokat, akik nem mernek fakanalat ragadni, vagy úgy érzik, a főzés csak hosszadalmas, esetleg felesleges időtöltés lehet.

A videók bemutatták, hogy a Bonduelle zöldségek felhasználásával bárki könnyedén és gyorsan készíthet ízletes, tápláló finomságokat. A kampány célja, a Bonduelle konzerv- és fagyasztott zöldségeinek népszerűsítése, illetve az ezekhez kapcsolódó sztereotípiák eloszlatása volt.

„Saját gyártású receptvideóink indulásuk óta nagy érdeklődésre tartanak számot, így igyekszünk ezen a területen is mindig megújulni, fogyasztóinkat inspirálni, olykor edukálni. Ezt tettük most is olyan jópofa karakterekkel és kedves történetekkel, melyekben a néző magára ismerhet” - mondta el Szirbek András, a Bonduelle marketingigazgatója, majd hozzátette: a videók szépen teljesítettek, több százezren találkoztak velük a különböző social media felületeken.

A négyrészes videó-sorozat a zöldségkonzervek és fagyasztott termékek felhasználásához kapcsolódó előítéletek megcáfolását célozta meg. Mindennapi, tipikus, a vásárlók széles körére jellemző, humoros élethelyzeteken keresztül mutatta be a termékelőnyöket, illetve azt, hogy az egészséges és tartalmas ételek elkészítése nem szükségszerűen hosszú és bonyolult folyamat.

Sztereotípia rombolás sztereotípiákkal: „Mindenki szereti, ezerféle módon felhasználható, te is megtalálod benne azt, ami miatt szeretni fogod.”

Az első videóban a főhős egy átdorbézolt éjszaka után meglepő SMS-re ébred. Az előző esti buliban megismert hölgy üzenetét olvassa: „Akkor áll még az ebédmeghívás?”. A videóból kiderül, hogyan oldja meg a szereplő ezt a szituációt. A második kisfilmben az egészséges életmódot követő szereplő fut versenyt az idővel, megpróbál „összedobni” egy finom és egészséges salátát, amíg barátnője készülődik. A harmadik történet a konyhaszűz apukák rémálmát eleveníti meg, amikor is a főszereplő otthon marad gyermekeivel, amíg a felesége színházba megy a barátnőivel. A gyerekek éhesek, meleg vacsorát ennének, de a feleségnek nem volt ideje főzni, így a családfőnek kell megoldania a kérdést. A negyedik videóban szereplő anyukának örökös problémát jelent, hogy kislánya mindig ugyanazt a három ételt kéri, és szeretné, ha végre egészséges, zöldségdús ételt enne. Barátnője tanácsára kipróbál egy trükköt, amivel ráveheti gyermekét a zöldségek fogyasztására.

A felhasznált fogásokat a Bonduelle gasztronómiai szakértő segítségével választotta ki, ezeket valóban a szereplők készítették el a kamerák előtt.

A Facebook, Instagram és Youtube megjelenésen túl mind a négy film médiatámogatást kapott, illetve a filmekkel mozireklámként is találkozhattak a nézők.

A kampány kommunikációs munkálatait a WEO Media Agency valósította meg.