Az Eurovo, az olaszországi tojás- és tojástermék-gyártó cég, jelentős lépéseket tett európai terjeszkedése érdekében, több felvásárlást és stratégiai partnerséget kötve az elmúlt időszakban. Ezek az akvizíciók nemcsak a cég piaci pozícióját erősítették, hanem új lehetőségeket is nyitottak a nemzetközi értékesítés és az ellátási lánc optimalizálása terén.
Az Eurovo felvásárolta a Granja Pinillát, egy Valladolid közelében működő vertikálisan integrált tojástermelő vállalatot, amely több mint egymillió tyúkkal és 80 alkalmazottal rendelkezik. A cég teljes ellátási láncát kontrollálja, a takarmánygyártástól a csomagolásig. Ez a lépés az Eurovót Spanyolország harmadik legnagyobb tojástermelőjévé teszi, tovább növelve piaci szerepét és exportlehetőségeit.
Az Eurovo belépett a brit piacra is, miután felvásárolta a Two Chicks (Anna Alla Ltd) nevű vállalatot, amely folyékony tojásfehérje-termékeket gyárt, és jelentős jelenléttel bír a Sainsbury's, Tesco és Lidl üzletekben. A vállalat évente közel 6 millió eurós árbevételt generál, és termékei több európai országba, valamint az Egyesült Arab Emírségekbe is eljutnak. A Two Chicks alapítói továbbra is a cég élén maradnak, hogy elősegítsék annak növekedését és új lehetőségeket kutassanak fel.
2025 elején az Eurovo megvásárolta a belga Hulstaert NV vállalatot, amely folyékony tojástermékeket gyárt az ipari és vendéglátó szektor számára, valamint a toszkán Waffelman Srl céget, amely palacsinta- és gofrigyártásra specializálódott. Ezek az üzletek tovább diverzifikálják az Eurovo kínálatát, és mintegy 110 új alkalmazottal bővítik a vállalat munkaerejét.
Az Eurovo vezérigazgatója, Siro Lionello szerint ezek a felvásárlások kulcsfontosságúak a piaci részesedés növelése érdekében egy konszolidálódó iparágban. A vállalat továbbra is célzott bővítési stratégiát követ, hogy versenyképes és megbízható partner legyen ügyfelei számára, miközben a tojásalapú termékek piacának meghatározó szereplőjévé válik.
Az Eurovo 2024-es árbevétele kb. 1,25 milliárd euró volt, és jelenleg 40 országban 5000 ügyfelet szolgál ki, 28 európai gyártóhellyel. A cég emellett tulajdonosa a világ legnagyobb szabadtartású baromfifarmjának, amely 25 hektáron terül el és 1,2 millió tyúknak ad otthont.