A Heineken-csoport értékesítési volumene csökkent, profitja azonban nőtt.

A Heineken Group, a holland söripari óriás, 2025 első negyedévében 54,1 millió hektoliter sört értékesített, ami 2,1%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A visszaesés oka a nehéz ártárgyalásokban, a gyenge fogyasztói költésekben és a kedvezőtlen naptári hatásokban keresendő – például a húsvét későbbi időpontjában.

A cég eredményeit jelentősen befolyásolta az európai és az USA helyzete. Az értékesítési volumen az európai piacokon 4,7%-kal, az amerikai kontinensen 3,7 %-kal esett vissza. Ugyanakkor Afrikában, a Közel-Keleten és az ázsiai-csendes-óceáni térségben növekedést tapasztaltak, utóbbi esetében 2,3%-ot.

Miközben a teljes árbevétel 0,3%-kal csökkent, elérve a 7,8 milliárd eurót, a cég nettó profitja 0,9%-kal nőtt, 6,5 milliárd euróra. A Heineken továbbra is elkötelezett a működési eredmény organikus növekedése mellett, amelyet 2025 egészére 4–8% közé becsül.

Az instabil környezet ellenére a vállalat nagy hangsúlyt fektet az amerikai piacra, ahol holland gyártásának harmadát értékesítik. Mindeközben a helyi gyártást is támogatják, hiszen sörtermékük 95%-át helyben állítják elő.