www.termekmix.hu
Hírlevél

Május
hirdetés

Teljes kiőrléssel a finom vonalakért

Közel negyven évig, három generáción át vizsgálta egy amerikai kutatócsoport a teljes kiőrlésű termékek egészségre kifejtett hatását. A megfigyelések kimutatták, hogy napi 40 gramm teljes kiőrlésű gabona bevitele fél kilogrammal csökkentheti az idő előrehaladtával jelentkező testtömeggyarapodást. Továbbá a Nestlé svájci kutatásai alátámasztották, hogy a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata is csökkenthető, ha tudatosan és következetesen teljes kiőrlésű gabonafélék kerülnek az asztalunkra. Lényeges hangsúlyozni, hogy mindezek mellett akkor érhetünk el tartós sikereket, ha kiegyensúlyozott táplálkozáson és mozgáson alapuló életmódra is törekszünk. A most nyolc országban - köztük Magyarországon is - elindított Flat Belly, azaz Lapos has elnevezésű program épp erre kívánja felhívni a figyelmet.

Azok a felnőttek, akik teljes kiőrlésű ételeket, így például zabkását, gabonapelyhet, barna kenyeret, barna rizst, és teljes kiőrlésű gabonából készült tésztaféléket fogyasztottak, 10,1 százalékkal alacsonyabb belső szervek közötti zsírszövettel rendelkeztek, mint azok, akik ezeket táplálozásukból mellőzték. A bostoni egyetem Framingham Heart Study elnevezésű kutatása 1971-ben 5124 felnőtt bevonásával indult és a szakemberek három generáción át, egészen 2008-ig vizsgálták a teljes kiőrlésű termékek fogyasztásának hatását.

A bostoni kutatók megállapították, hogy napi háromszori teljes kiőrlésű gabonaétel fogyasztásával csökkenhet a testsúly és a zsírszövetek aránya is, különösen a hasi, deréki zónákból, ami az elhízásból adódó anyagcsere betegségek egyik jelentős faktora a belső szervek elzsírosodása miatt. A kutatás részeként, egy 8 éven át tartó periódusban azt is megfigyelték, hogy napi 40 gramm teljes kiőrlésű gabona bevitele fél kilogrammal csökkentette a testtömeggyarapodást. Kiderült, hogy azok a 12 év feletti nők, akik teljes kiőrlésű termékeket fogyasztottak, kisebb tömegnövekedéssel számolhattak az évek során. A magasabb teljes kiőrlésű gabonafogyasztás nem eredményezett nagyobb mértékű tömegcsökkenést, ám egyértelmű összefüggést mutatott a hasi zsírból történő fogyással.

A Nestlé lausanne-i tudományos kutató központjában - ahol mintegy 50 nemzet több mint 300 tudósa dolgozik - folyamatosan végeznek kutatásokat a teljes kiőrlésű gabonákkal kapcsolatban. Ezek alapján kimutatható, hogy a klasszikus szív- és érrendszeri betegségek azzal is összefüggésbe hozhatóak, hogy milyen gabonaféle kerül az asztalra. „Egy két hétig tartó teljes kiőrlésű diétát követően csökkenhet az LDL-koleszterinszint és ezzel egyidejűleg a szív- és érrendszeri betegségek kockázata.” – összegezte Tóth Tímea, a Nestlé dietetikusa.

A Nestlé a nemzetközi és saját kutatásait figyelembe véve, a kiegyensúlyozott táplálkozás szakértőjeként most nyolc országban - köztük Magyarországon is – elindítja a Flat Belly, azaz Lapos has programját. A program a kiegyensúlyozott életmódra kívánja felhívni a figyelmet, melynek szerves része a táplálkozás és a mozgás is. A program internetes oldalán - www.flatbellyprogram.com/hu - számos tipp olvasható a kiegyensúlyozott táplálkozással és testmozgással kapcsolatban.

Kapcsolódó cikkeink

A jövőben a Ft/kg-os árat is fel kellene tüntetni a jelenlegi tojáspiaci anomáliák miatt | Tej és tejtermékek: tájékoztató anyagokat állított össze a NÉBIH | A vásárlók kétharmada hajlandó többet fizetni a magyar termékekért | 20 országnak gyárt húsvétra a Nestlé diósgyőri üzeme | 20 országnak gyárt húsvétra a Nestlé diósgyőri üzeme | Magyar fűszerpaprikát vásárol a Nestlé | A termékjelölések útvesztője, ezt kapjuk magyar élelmiszer helyett | Új termékekkel gazdagodott a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyes választék | Most megtudjuk, melyek a minőségi magyar termékek | Emelkedik a baromfitermékek ára is | Jelentősen drágult sertés- és a marhahús novemberben | Növelte munkahelyei számát a Nestlé | Megszüntetné a gyermekmunkát a kakaóiparban a Nestlé | Csokoládépiac: az olcsóbb termékek felé tolódik a piac | Minőség, egészség, megbízható alapanyag a magyar áruk fő vonzereje | Nestlé: segített az innováció | Új bolt jön Budapestre: szembeszáll a multikkal | Vezetői távozások és létszámbővítés a Nestlé Hungáriánál | Elfogadták a jövedéki adó megemelését | VI. Co-op Rally: „A minőségi magyar termékekért” | Vízvédelmi elismerés a Nestlének | Külföldről származó „magyar termékek” miatt bírságolt a GVH | Központosítás a hulladékgazdálkodásban: országos ügynökség alakul | Oroszországban bővít a Nestlé csoport | A SPAR is a magyar dinnye fogyasztása mellett kampányolt | Kevesebben vásárolnak hamis termékeket | Nemcsak a válság miatt veszünk sajátmárkás termékeket | Fenntartható termékfejlesztésen dolgozik a Nestlé | Újabb védjegy a magyar termékekre a Magyar Termék Nonprofit Kft.-től | Magyar tejtermékek uniós segélyként | Kínai céget vásárolt a Nestlé | Nestlé: 10 milliárd forintos beruházás a magyarországi állateledelgyártásba | Bővítik a büki Nestlé-gyárat | Megtévesztő: külföldi termékek magyarnak álcázva | A kínai instantélelmiszer-piacon terjeszkedik a Nestlé | EuroShop 2011:Előtérben a fenntarthatóságot biztosító termékek | Biztonságosak a minősített biotermékek | Nestlé: profitot hozott az Alcon eladása | Az importtermékek átalakítják a magyar élelmiszergazdaságot |

Flash lejátszó telepítése szükséges

Letölthető itt.

Kattintson az alábbi videóinkra bővebb információkért, és hogy megtekinthesse azokat nagyobb felbontásban!

www.termekmix.hu
© 2009
Minden jog fenntartva
www.netcube.hu - weboldalkészítés, webdesign, kereső optimalizálás, online marketing. Irányt mutatunk, megoldást kínálunk!