Üzletfejlesztés
Tipográfia

A kínai online kiskereskedelmi cég, az Alibaba három új Hema szupermarketet nyitott meg, ahol az ügyfelek online, de akár a boltban is vásárolhatnak. Az üzlet alkalmazásai pedig személyre szabott megoldásokat kínálnak a vevőknek.

Az üzletek persze okostelefonok applikációjához kapcsolódnak. A vásárlók olyan mobilalkalmazást töltenek le, amely a Taobao vagy az Alipay fiókjához kapcsolódik, majd a telefonnal szkennelik a termékeket – hasonlóan az Amazon Go –üzleteihez.

Többféle megoldás

A fogyasztók maguk is hazavihetik vásárlásaikat, de haza is szállíttathatják őket. Megrendelhetik azt is, hogy a Hema szakácsai készítsék el azokat, majd hazavigyék/kiszállítsák azokat: rengeteg a variáció. Alternatív megoldásként az ügyfelek online is vásárolhatnak.

hema2

Az Alibaba elmondása szerint, a felhasználói élményt „big datával fejlesztették tovább”, mivel személyre szabott ajánlásokat hoznak létre a vevők számára, lehetővé téve a bolt számára, hogy hatékonyabban kezelje ellátási láncát.

"Átalakítjuk a fogyasztást"

"A Hema az adatokat és az intelligens logisztikai technológiát kihasználva tökéletesen integrálja az online rendszereket, amelyek biztosítják a friss élelmiszerek 30 percen belüli kiszállítását" - mondta Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója. A vállalat azt állítja, hogy nem szándékozik nagy élelmiszerláncot üzemeltetni, hanem „digitálisan alakítja át” a fogyasztást Kínában.

„Hisszük, hogy az új kiskereskedelem jövője az internet és az offline módok harmonikus integrációja lesz, a Hema pedig egy remek példa erre a fejlődésre” - mondta Zhang. „A Hema bemutatja az online-offline integrációból fakadó új üzleti lehetőségeket.”

2015-től az Alibaba 13 Hema üzletet nyitott meg: tízet Shanghai-ban, Pekingben kettőt és egyet Ningbo-ban. A vállalatnál elmondták, hogy az első két év „ígéretes eredményeket” hozott, fogyasztóik átlagosan 4,5 vásárlást produkáltak havonta.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek