Az online kiskereskedelem kapcsán a korábbi évek elemzései rendre a piac növekedéséről és a vásárlók körének bővüléséről szóltak. 2015 végére azonban az online vásárlással első alkalommal találkozók aránya a jelenlegi 12-14%-ról várhatóan egy számjegyűre csökken. Ebből kifolyólag a piac további növekedése már sokkal inkább függ a jelenlegi vásárlók aktivitásának növekedésétől, semmint az újabb rétegek bevonásától.

onlineshopA GfK E-commerce Riportjának idei első féléves adatai a hazai online kereskedelem nagyfokú koncentráltságát mutatják.
A hazai webshopok a megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak.

A mobil eszközök nem csak hozzáférést nyújtanak az internethez, hanem ennél sokkal fontosabb, hogy az internetet odaviszik a fogyasztóhoz” - állapítja meg Mitch Barns, a világ legnagyobb piackutató vállalata, a Nielsen elnök-vezérigazgatója a Die Welt című német napilapnak adott interjúban.

Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben  elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek – derül ki az IBM Institute for Business Value tanulmányából.

Az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a vásárlás virtuális volta, a bizalmatlanság a termék minőségével kapcsolatban, valamint a személyes adatok esetleg nem megfelelő kezelése tartja vissza leginkább a hazai internetezőket az online vásárlástól.

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek