E-kereskedelem
Tipográfia

A piac igényeihez igazodva pár nappal ezelőtt elindult a Bónusz Brigád új weboldala, így a vásárlók mostantól személyre szabott ajánlatokat kapnak az új rendszernek köszönhetően. A netes kereskedelem minden ága a mobilos vásárlások felé mozdult – erre kellett reagálni az élményeket kínáló Bónusz Brigádnak is, ezért mostantól a bónuszokat telefonnal is be lehet váltani. Azonban az oldal adatai szerint bár a legtöbben mobilon válogatnak az ajánlatok között, érdekes módon magát a bónuszok megvásárlását a többség asztali gépről intézi.

Mennyien vásárolnak online?

A Bónusz Brigád indulásakor, 2010-ben az online vásárlás még éppen csak elindult hódító útjára. Persze ekkor még mindenki asztali gépről, laptopról netezett, a mobiltelefonos vásárlás még szinte ismeretlen volt – az okoseszközök akkoriban indultak hódító útjukra, de a benne rejlő lehetőségeknek még nagyon az elején jártunk.

Az online kereskedelem töretlenül halad előre: 2014-hez képest a felmérések szerint közel megduplázódott a hazai online kiskereskedelem forgalma. A GKI Digital adatai szerint miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben „csak” hozzávetőleg 6%-kal bővült egy év alatt, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3%-a származik internetes értékesítésből.

A tavalyi online kiskereskedelmi bővülést már nagyobb mértékben magyarázta a vásárlási gyakoriság növekedése, hiszen a felmérés szerint egy ember 11,2 alkalommal vásárolt online 2017-ben, míg 2013-ban egy aktív vásárló még csak közel 9 alkalommal vásárolt a neten. Az online vásárlói bázis közel 7 százalékkal nőtt, így 3 millió fő körül van azok száma, akik a neten vásárolnak, idén további növekedést prognosztizál a piackutató cég.

 A mobilról a termékeket böngésszük

Ha az online vásárlások platformjára vagyunk kíváncsiak, akkor a Bónusz Brigád adataira támaszkodva azt a tendenciát látjuk kibontakozni, mely szerint a mobil forgalom az oldalon 2017 szeptemberében már átlépte az 50 százalékot és ez a szám a hétvégeken még magasabb – úgy tűnik munkaidőn kívül legtöbben már nem ülnek le gép elé, hanem a mobiljukon intéznek mindent. A mobilhasználók aránya folyamatosan nő, 2018 augusztusában már közel a látogatók háromnegyede telefonján nézegette az oldal ajánlatait.

További kategóriákra bontva a látogatók preferenciáit, az derül ki, hogy a leginkább mobilról látogatott kategória a termékajánlatok kategóriája, ide majdnem stabilan 70% érkezik okostelefonjáról. Az utazásokat és szolgáltatásokat kínáló kategóriákban is 50% felett van a mobilosok aránya, és itt is folyamatos eltolódás figyelhető meg az utóbbi egy évben a mobil felé.

Érdekes, hogy bár a Bónusz Brigád forgalma 2017 szeptemberétől kezdett a mobileszközök felé tolódni, az új felhasználók nagy része is mobilról érkezik, ahogy az a lenti ábrából kiderül. Azonban maga a vásárlás folyamata jellemzően még mindig asztali gépről vagy laptopról történik – mindössze 30 százalék körül van a mobilról vásárlók aránya. Ez azt jelenti, hogy bár a termékeket/szolgáltatásokat mobilon nézik, választják ki az emberek, mégis a végső vásárlási folyamat idejére visszatérnek a hagyományos internetes eszközökhöz.

GKID BB w

 Már nem kell kinyomtatni a bónuszt

A Bónusz Brigád napokban elindult weboldala minden mai igényt kielégít, hiszen alkalmazkodva a felhasználó eszközéhez teljes funkcionalitással jelenik meg bármely mobiltelefonon, laptopon, táblagépen vagy asztali gépen. Ehhez kapcsolódóan természetesen már nem kell nyomtatott bónuszokat lobogtatva érkezni, hanem mobilon is beváltható a vásárolt termék vagy szolgáltatás. Újdonság, hogy az Exponea ajánlórendszerének köszönhetően a vásárlók személyre szabott ajánlatokat látnak, valamint tematikus aloldalak segítik és inspirálják őket – legénybúcsú programötletek, őrült ajánlatok és balatoni programok egy helyen összegyűjtve megtalálhatók az oldalon.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek