E-kereskedelem
Tipográfia

Bár egyre több fogyasztó fordul a számítógépeikhez vagy okostelefonokhoz élelmiszervásárlásai során: még van hová fejlődni. Az Amerikai NPD piackutató vállalat tanulmányt készített az online élelmiszer kiskereskedelem problémáiról. Az eredmény nem meglepő.

Az amerikai fogyasztók mindössze 7 százaléka vásárolt online áruházakban élelmiszert az elmúlt hónapban, az NPD Group szerint. Hogy mi a legnagyobb akadálya az onlinenak? Természetesen a friss termékek.

A New York-i székhelyű kutatócég "The Virtual Grocery Store" tanulmánya azonban megjegyezi, hogy az online vásárlás gyorsabban fog növekedni, mint a korai online úttörők üzletei, mivel a fogyasztók már megtapasztalták az online vásárlás kényelmét.

online3

"20 millió olyan fogyasztó van, aki a jelenlegi, vagy új online áruházakban történő vásárlással tervezi növelni az élelmiszerek és italok webes vásárlóinak számát az elkövetkező hat hónapban" - jelenti ki a tanulmány.

Azonban a friss élelmiszerek kiválasztásán kívül sok fogyasztó egyszerűen csak élvezi az élelmiszervásárlást egy fizikai üzletben, mondván, hogy a boltban való sétálás során eszükbe jut, mire is van szükségük, vagy új termékkel találkoznak.

Az online áruházak további negatívumai között szerepeltek a plusz költségek - például a szállítási és tagsági díjak - és a szállításhoz kapcsolódó várakozási idő. Ez azonban rövidülhet a nem túl távoli jövőben.
"A fizikai üzletek nem halottak, csak fel kell gyorsulniuk "- mondta Darren Seifer, az NPD élelmiszer- és italgyártó ágazatának elemzője." A lakosság nagy hányada továbbra is inkább fizikai üzletekben fog vásárolni.

A fizikai boltok élelmiszer-kiskereskedőinek ki kell használniuk azokat az egyedi fogyasztói igényeket, amelyeket az online élelmiszer üzletek nem kínálnak, ez pedig elsősorban a tapasztalat és a vásárlás élménye. Ugyanakkor meg kell tartaniuk – vagy ki kell alakítaniuk - saját digitális rendelési rendszerüket is, click and collect programokkal, társulva akár szállító cégekkel is, hogy kiterjeszthessék kínálatukat.”

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek