A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.

A jövőben a fogyasztók szabadon választhatnak, hogy honnan rendelnek a neten, ugyanis állampolgárságuk, lakhelyük vagy tartózkodási helyük alapján nem tagadhatják meg tőlük a vásárlást és nem irányíthatják át őket az online kereskedők más weboldalakra - erről szóló jogszabályt szavazott meg keddi plenáris ülésén az Európai Parlament (EP). 

A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly hozzávetőlegesen 234 milliárd forintot költhettek, amelynek 42 százalékát körübelül 98 milliárd forintot online, 58 százalékát mintegy 136 milliárd forintot pedig offline üzletekben költötték el - derült ki az eNET Internetkutató decemberi és januári felméréseiből.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek