Kiemelt technológiai témák

Mozaik Lista

A fogyasztókkal folytatott személyre szabott kommunikáció, intelligens asszisztensek, állandó elérési lehetőség, az értékesítési csatornák zökkenőmentes összekapcsolása, valamint több partner és beszerzés - ezek a fő trendek, amelyek a világ e-kereskedelmének arculatát fogják alakítani 2019-ben és az utána következő években, az IGD Retail Analysis cég legújabb jelentése szerint.

A kommunikációs csatornák ugrásszerű növekedése és az új technológiák elterjedése miatt korábban soha nem látott mértékben képesek befolyásolni vásárlóikat a cégek. Az agresszív marketing tevékenység azonban könnyen vezethet a fogyasztók bizalmának elvesztéséhez.

 Az egy évvel korábbihoz képest jelentősen emelkedett az Amazon amerikai, internetes kereskedőcég árbevétele és nyeresége is 2018 utolsó negyedévében - derül ki a cég csütörtökön, tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentéséből.

A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel a hazai digitális fogyasztó online térben való viselkedési és vásárlási szokásait. A tanulmány legfontosabb megállapításai felölelik az online vásárlást, az infokommunikációs eszközök használatát, az internet használatát és a digitális pénzügyek területét.


Európai terjeszkedésre készül a legnagyobb kínai online kereskedelmi portál, az Alibaba - írta a Handelsblatt című német üzleti lap.

Az online vásárlás mára mindennapi életünk része lett. Tavaly az európaiak 57%-a vásárolt a neten, harmaduk egy másik európai uniós ország kereskedőjétől szerette volna beszerezni a kívánt terméket. Ez azonban nem mindig sikerült, a magyarok gyakran szembesültek azzal, hogy nem fogadják el a rendelést. Mostantól ez valószínűleg másképp lesz, tájékoztat dr. Bitai Zsófia reklámjogi és GDPR szakértő.

A területi alapú korlátozás egyik formája, amikor a kereskedők más tagállamban élő vevők számára korlátozzák a weboldalukon történő vásárlást vagy szolgáltatások megrendelését, pl. megadott lakcím vagy a bankkártya kibocsátási helye miatt nem fogadják be a rendelést. Még az is előfordulhat, hogy a felhasználó IP címe miatt számára egy adott oldalon egyáltalán nem elérhetőek a szolgáltatások vagy a termékek. 2018. december 3-án azonban életbe lépett egy új Európai Uniós rendelet, amely lebontja a területi korlátozásokat.

A kereskedőknek ez év végétől biztosítaniuk kell, hogy az EU-ban minden vevő teljeskörűen és azonos feltételekkel férhessen hozzá a weboldalukhoz (online interfész). Nem alkalmazhatnak olyan technológiát például, mellyel a vevő tényleges tartózkodási helye meghatározható (például IP cím vagy navigációs műholdrendszerből nyert koordináták alapján). Tilos továbbá a vevőt átirányítani az online interfész egyik verziójáról egy másik verzióra, kivéve, ha ehhez a vevő kifejezetten hozzájárul.

A kereskedőknek a más uniós tagállami vevőket ugyanúgy kell kezelniük, mint a belföldi vásárlókat. Biztosítaniuk kell, hogy a vevők pontosan ugyanolyan feltételekkel – ideértve az árakat és a kiszállítási feltételek is - jussanak hozzá az árukhoz és szolgáltatásokhoz, mint az abban a tagállamban lakóhellyel rendelkező vevők, amelybe az árut kiszállítják, vagy azt átveszik.

„Tehát pusztán azért, mert a vásárló egy másik tagállamból rendel vagy veszi igénybe a szolgáltatást nem lehet a vásárlók között különbséget tenni. Ez nem jelenti azt, hogy pl. Franciaországból köteles egy kereskedő megoldani a szállítást Magyarországra vagy Romániába is. De mondjuk, ha egy kereskedő 100 km sugarú körben vállal kiszállítást akkor az nem állhat meg az országhatárnál, csak azért, mert más tagállamba viszi az árut. Ezzel az EU az egyik legalapvetőbb szabadság elvének az áruk és a szolgáltatások szabad áramlásának szerez érvény végre az online világban.” - mondta Dr. Bitai Zsófia reklámjogi és GDPR szakértő.

A kereskedők a fentieken túlmenően nem különböztethetik meg a vevőket bank- vagy hitelkártyájuk kibocsátási helye alapján.

„Ez persze nemcsak azt jelenti, hogy a magyaroknak könnyebb lesz az EU-ban online rendelni, hanem azt is, hogy a minden EU-ban tevékenykedővállalatnak is meg kell felelnie  az új rendeletnek. Tehát a GDPR-megfeleltetés után itt az újabb feladat, ellenőrizni és harmonizálni kell a honlapokon közzétett szerződéses és szállítási feltételeket.” – figyelmeztet a szakértő.

Termékmix aktuális szám

 

 

Termekmix 2019 februar


button belelapozok

Chef&Pincér magazin

cpbanner201902

web gombok zold belelelapozok

WorldFood Poland

wfp2019 348x260 en 002

Népszerű technológiai témák

Mozaik Lista

A fogyasztókkal folytatott személyre szabott kommunikáció, intelligens asszisztensek, állandó elérési lehetőség, az értékesítési csatornák zökkenőmentes összekapcsolása, valamint több partner és beszerzés - ezek a fő trendek, amelyek a világ e-kereskedelmének arculatát fogják alakítani 2019-ben és az utána következő években, az IGD Retail Analysis cég legújabb jelentése szerint.

Folyamatosan nő a munkahelyi balesetek száma – 2018 első negyedévében például nem kevesebb, mint 10 391 alkalommal kellett orvost vagy mentőt riasztani a munkahelyeken.


A BILK Logisztikai Nyrt. árbevétele 5,99 millió euró volt az idei első fél évben, 6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest; a raktárak bérbeadásából és raktárcsarnokok üzemeltetéséből származó üzemi eredmény csaknem elérte a 2,76 millió eurót, ami 8 százalékkal több, mint 2017 első hat hónapjában - tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t.

Hírlevél - feliratkozás

hirlevelfeliratkozas