Úgy tűnik, a kisállat-tulajdonosok ellenállnak az elhúzódó válságos időszaknak, kedvenceiket továbbra is szeretik kényeztetni, és növekvő kedvvel választják a biztonságos, természetes eledeleket és jutalomfalatokat. Az állateledelek piacán igen jelentős a kereskedelmi márkák súlya is.

Kedveltek az újdonságok
Az ALDI tapasztalatai szerint minden állateledel termékkategória közkedvelt, nagy népszerűségnek örvend. A b­elépő árkategóriás és a prémium állateledelek iránti kereslet is folyamatosan növekszik. A diszkontlánc állandó állateledel választékának részét képezik a nedves és száraz kutya- és macskaeledelek, amelyek kínálata gyakorta bővül az adott szegmensre vonatkozó akciós termék­választékkal is. Mint mondták, a klasszikus nedves- és ­száraz állateledelek mellett egyre kedveltebbek a különféle snackek és jutalomfalatok, amelyek népszerűsége töretlen, az ezek iránti kereslet évről évre nő.
Mint megtudtuk, az áruházlánc vásárlói szívesen fogadják az újdonságokat, amelyek legtöbbször szezonális és akciós formában jelennek meg az állateledelek választékában. Az ALDI szezonális kínálatában időről időre kaphatók a kedvencek számára ideális különféle állatfekhelyek, játékok, kaparófelülettel ellátott macskabútorok is.
A prémium termékek iránti kereslet folyamatosan növekszik, a speciális termékek is egyre jobban fókuszba kerülnek, és egyre népszerűbbé válnak.
„A kutyák szájhigiéniája szempontjából rendkívül hasznos a fogtisztító jutalomfalat, az akciós kínálatban pedig rendszere­sen megtalálhatók egyéb – ugyancsak fogtisztításra alkalmas – jutalomfalatok, illetve fogtisztító kutyajátékok” – fogalmaztak lapunknak. Hozzáfűzték, hogy az ALDI gazdag állateledel választékában megtalálhatók a belépő árkategóriá­jú, valamint a prémium minőségű termékek is, így minden vásárló megtalálhatja a kedvence számára megfelelő, ideális árú, magas minőségű terméket.
Az ALDI állateledel és állatfelszerelés kínálata folyamatosan bővül, az idei évben is számos új termék jelenik meg a választékban. Az újdonságok között megtalálható a Shah Wild Roots 4x85 grammos alutasakos macskaeledel, amelynek két típusában négyféle íz közül választhatnak a vásárlók. A Blue Ocean elérhető csirke és fekete tőkehal, illetve szárnyas és fekete tőkehal ízben, a Green Country pedig szárnyas, marha és csirkeszív, valamint szárnyas, borjú és bárány ízben kapható. Ugyancsak újdonság a 2 kg-os kiszerelésben vásárolható, marha, illetve csirke ízű Shah száraz macskaeledel. A kutyáknak kínált újdonságok közé tartozik a szárnyas és lazac ízű és a szárnyas és pulyka ízű 2 kg-os, gabonamentes Romeo Wild Roots kutya szárazeledel. A nagyobb kiszerelések között pedig megtalálható a 10 kg-os Romeo teljes értékű száraz kutyaeledel, amelyet marha, rizs és zöldség ízben, valamint szárnyas és zöldség ízben kínál az ALDI.

Az érzékeny állatoknak is
Noha a dm drogérialánc számára az állateledelek nem sorolhatók az elsődleges forgalmat hozó termékekhez, a kereskedelmi márkák súlya az állateledelek piacán igen jelentős. Havasi-Juhász Vivien, a dm Kft. szortiment menedzsere szerint az állateledel kategória ­kiemelkedő növekedést mutat: a korona­vírus-járvány alatt nőtt a kisállattartók száma, így a kereslet is megnövekedett az állateledelek iránt, legyen szó akár prémium kategóriás vagy alacsonyabb árfekvésű termékekről.
Mint mondta, a kínálat mind a nedves, mind a száraz kategóriában rendkívül széles; a dm polcain megtalálhatók bio-, hipoallergén és szenzitív termékek is a normál kínálat mellett. A pástétomok, alutálak és konzervek egyre szélesebb ízvilágban érhetők el. A száraz kategória is folyamatosan bővül ízekkel, speciális igényekre szabott tápokkal és különböző kiszerelésekkel.
„Az ízek és kiszerelések mellett az állateledeleket ­életkori besorolás alapján is megkülönböztetjük. Vásárlóink a bolti kínálat mellett széleskörű online exkluzív termékválasztékkal találkozhatnak webáruházunkban. Mindkét alkategória forgalma fejlődik; a száraz kategóriában egyre nagyobb teret nyernek a jutalomfalatok és a speciális tápok, míg a nedves szegmensben nő az alutasakos eledelek és a hipoallergén termékek iránt a kereslet” – fogalmazott a szortiment menedzser.
A dm polcain megtalálhatók különféle fogápoló snackek, rágó stickek különböző méretben, kiszerelésben és ízvilágban. „A szájhigiéniának nagy szerepe van a megelőzésben, ezért egyre több vásárló keresi ezeket a termékeket. A fogápolók csökkentik a fogkő, a lerakódások és a szájszag képződését a kutyák szájában. Többségük kalóriaszegény, könnyen emészthető, a mindennapos táplálás kitűnő kiegészítői” – ismertette Havasi-Juhász Vivien.
A szortiment menedzser szerint a vásárláskor az elsőd­leges szempont az, hogy az adott állateledel megfelelő-e a házi kedvenc számára; különösen igaz ez az érzékeny gyomrú állatokra. Emellett fontos szempont a következetesség, tehát ha bevált egy bizonyos állateledel, akkor azt a típust adják az állattartók kedvenceiknek folyamatosan. A jutalomfalatok, snackek körében nagyobb hajlandóság mutatkozik az újdonságok kipróbálására.
„Az állateledel kategóriában is jellemző minden évben a termékinnováció. A dein Bestes termékcsalád is folyamatosan megújul; állandó termékeink mellett szezonális jelleggel is kínálunk állateledel választékot vásárlóink számára; télen külön „Winter Limited edition” jutalomfalatokkal bővül szortimentünk. Tavaszi újdonságunk a dein Bestes Lazacolaj, amely 100%-os tisztaságú, Norvégiából származó lazacolaj Omega-3 zsírsavakkal” – tudtuk meg.

Belépő kategóriástól a prémium termékekig
Maczelka Márk, a SPAR Ma­gyar­ország Kft. kommunikációs vezetője elmondta, hogy mind a ­belépő kategóriás, mind a prémium termékek forgalma növekedett: a kutya­eledel és a macskaeledel is a tervek feletti növekedést mutat az idei évben, és a prémium kategória iránt is erősödik a kereslet: a vásárlók egyre többet szánnak a kedvenceik táplálására.
„A belépő kategóriástól a prémium termékekig széles kínálatot biztosítunk vásárlóinknak, mind a kutyaeledel, mind a macskaeledel tekintetében. Választékunkban különféle alutasakos, alutálkás, konzerv és száraztápok, valamint széles jutalomfalat kínálat található” – említette Maczelka Márk.
A tapasztalat azt mutatja, hogy egyre nagyobb ­hangsúlyt fektetnek kutyáik szájhigiéniájára a gazdák, a fogápoló jutalom­falat kategória növekedése kiemelkedő. Emellett a természetes összetevőket és hozzáadott vitaminokat tartalmazó termékek iránt is megnőtt a kereslet, azonban a bio állat­eledeleket egyelőre szűkebb vásárlói réteg keresi. Azonban a kommunikációs igazgató szerint van rá igény. Mint ­mondta, a Scotty saját márkás termékcsaládban találhatóak Scotty Nature és Scotty bio nedves kutyaeledelek is.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2022. májusi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ELÉRHETŐ ITT: