A jelenleg is tartó COVID-19 járvány következtében a kézápolás a figyelem középpontjába került. A kozmetikai márkáknak olyan aromákat és hatóanyagokat tartalmazó, hibrid
és többkomponensű kézápoló termékek kifejlesztésére kell koncentrálniuk, amelyek védelmet nyújtanak, és jó közérzetet biztosítanak.

A kézápoló termékek márkáinak figyelembe kell venniük a fogyasztók új prioritásait: jobban ügyelnek magukra, az egészségükre, a higiéniára és a közérzetükre – ezek a WGSN legújabb, „Prognózis 2023. A kéz-, köröm- és lábápolás jövője”című jelentésének következtetései.
A Millions Insights adatai szerint 2025-re a kézápoló termékek világpiaca eléri a 16,9 milliárd dollárt. A divat- és szépségápolási trendek prognosztizálásával foglalkozó WGSN megállapította, hogy ebben a kategóriában a jelenleg is tartó COVID-19 válsággal összefüggésben „a kézápolás intenzívebbé válása” várható.
Felvázolta azt is, milyen módon maradhatnak versenyképesek és őrizhetik meg pozíciójukat ebben a kategóriában a kozmetikai termékek gyártói, figyelembe véve a „fogyasztók új prioritásait”, mivel jelenleg kulcskérdés a szépségre vonatkozó „emocionális és fizikai” igények figyelembe vétele.
2023-ban a fogyasztók azokat a kézápolási termékeket fogják keresni, amelyek egyszerre nyújtanak védelmet és hidratálást. Fontos szerepe lesz a bőrápoló hatóanyagokat tartalmazó, antibakteriális kozmetikumoknak, amelyek legyőzik a bőr szárazságát, és megőrzik a kéz fiatalságát és egészségét – ­írja a WGSN.

Termékek a jó közérzetért
A leöblítést nem igénylő termékek és az éjszakai kéz- és lábápoló pakolások népszerűsége növekedni fog, mivel a fogyasztók öngondoskodó rituáléi egyre konkrétabb test­részekre irányulnak. Ezek a kéz- és lábápolási kezelések most meg kell, hogy feleljenek a fogyasztók aktuális emocionális és fizikai igényeinek – tájékoztatott a WGSN.
Ezt olyan készítményekkel lehet elérni, amelyek több érzékre hatnak és jó közérzetet okoznak, mint például az alvás­segítő, vagy hangulatjavító aromás illatok, vagy adaptogén gyógynövények, mint a jó közérzetre ható gombák és a ginzeng.
Jenni Middleton, a WGSN szépségápolási igazgatója korábban azt mondta, hogy az adaptogének szerepe növekszik a szépségipari szektorban, mivel a fogyasztók keresik a védelem és gyógyítás természetes alternatíváit. A WGSN legújabb jelentésében kimutatta: „Azok a termékek, amelyek több érzékre ható textúrákkal és illatokkal terápiás hatást nyújtanak, akár hanggal vagy zenével ötvözve, hogy kiegyensúlyozottabbá tegyék a testet és a szellemet, 2023-ban a fő irányvonalat fogják képviselni, mivel a fogyasztók a kellemes közérzetet nyújtó termékeket fogják keresni”.
A kézápoló termékek márkái olyan „segédeszközöket” kínálhatnak, amelyek a termékek személyre szabását teszik lehetővé a fogyasztók számára, ide tartoznak az illóolajok, vagy a nyugtató zenei listák hallgatását ajánló hatóanyagok körömfestés közben, vagy a kényeztető és önmagunkkal való törődésre ösztönző kézmasszázsra vonatkozó virtuális oktatóanyagok.
Mivel sok fogyasztóban félelmet keltett az otthon el­hagyása és a pénzügyi nehézségek a járvány kitörése idején, a WGSN megállapította, hogy várhatóan „növekedni fog a profi kozmetikai szalon minőségével megegyező, hatékony otthoni kéz-, köröm- és lábápolási termékek iránti igény”.

A kéz- és láb hidratálását segítő formulák
Az aromás és aktív hatóanyagok mellett a WGSN ­véleménye szerint a hidratáló kozmetikumok a kézápolási termékek kategóriájában az élvonalban maradnak. Ezért érdemes a fejlesztésüket úgy irányítani, hogy hidratáló hatásuk javuljon. Az olyan új formátumok, mint a kesztyűs kéz- és körömpakolások, vagy az éjszakai illóolajok, a fogyasztók meg­növekedett érdeklődésére számíthatnak, akik a hagyományos hidratálókrémnél valami izgalmasabbat keresnek. A WGSN véleménye szerint a termékfejlesztés ilyen típusú elképzelései növelhetik az érdeklődést a lábápolás iránt is, mivel a fogyasztók szeretnék kozmetikai kezeléseiket hozzáigazítani a COVID-19 járvány idején az otthoni munkavégzés feszített ütemtervéhez.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. decemberi szám)