A golyós izzadásgátlók, roll-onok, stiftek, deo spray-k és a dezodorok egész évben keresettek, hiszen az újgenerációs termékek nemcsak az izzadás ellen védenek. A gyártók a természetes, innovatív és ökológiai termékekre összpontosítva folyamatosan fejlesztik a dezodorkészítmények összetételét és csomagolását.
Bővülő innovatív kínálattal
Az illatorientált dezodoroknál és az izzadásgátlóknál is többféle fogyasztói igény van, melyet a NIVEA dezodorok széles kínálatával ki tud elégíteni. A két szegmens közt az alapvető különbség, hogy az izzadásgátló dezodorok hatékony védelmet biztosítanak az izzadság és a testszag ellen is, míg az alumíniummentes, illatorientált dezodorok a testszag ellen nyújtanak védelmet és kellemes illatuk dominál.
„Vannak fogyasztók, akik számára az alumíniummentes formula a vásárlási döntés fontos kritériuma, de tapasztalataink alapján sok vásárló nem tud különbséget tenni a kétféle termékcsoport között” – ismertette Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője, hozzáfűzve: természetesen az izzadásgátló termékek esetén alapvető fogyasztói elvárás a hatékony védelem az izzadság ellen, de emellett a kellemes illat, frissesség, bőrápolás, foltmentesség is fontos döntési szempont.
„Nem feledkezhetünk meg az innovációk szerepéről sem – hangsúlyozta –, egy új illat, egy látványos csomagolás szintén befolyásolhatja a döntést. A dezodor kategóriában is jellemző a márkahűség, de egy-egy eladóhelyi árakció, egy látványos bolti kihelyezés képes ezt befolyásolni.”
Az idei évben is sok új termék jelent meg a dezodorok piacán. Mint megtudtuk, továbbra is népszerűek a hölgyek körében a friss, gyümölcsös, nőies illatok. Szintén jellemző, hogy a legfontosabb összetevő, illatanyag képe is megjelenik a csomagoláson, hogy így is segítse a fogyasztók orientációját a nekik tetsző illat kiválasztásában. A nyári meleg hónapok közeledtével pedig olyan új termékek is megjelennek a polcokon, melyek a hatékony izzadásgátló védelmet helyezik a fókuszba.
A férfiak számára is elérhetők mind illatorientált dezodorok, mind pedig izzadásgátló termékek a dezodor piacon és a NIVEA MEN porfóliójában is. Az illatok szerepe a férfi termékek körében is kiemelten fontos, ha megtalálják a nekik tetszőt, akkor sok esetben hosszú távon is kitartanak mellette, tehát magas fokú lehet az elköteleződöttség, a márkahűség. Emellett természetesen az innovációknak, az új termékeknek és illatoknak a férfi szegmensben is nagy jelentősége van és képes befolyásolni a vásárlói döntést.
A NIVEA életében jelentős szerepet töltenek be az innovációk.
„A dezodor kategóriában különösen fontos számunkra, hogy minden évben valami újdonsággal tudjuk meglepni a vásárlókat. Az új bevezetéseket minden esetben hosszú előkészítő munka előzi meg, nagy hangsúlyt fektetünk a kutatásra, a fejlesztésre, a fogyasztói igények és trendek követésére. Alapvető elvárás, hogy magas minőségű, hatékony és bőrbarát termékekkel lépjünk a piacra”.
Nem hagynak nyomot maguk után
Jáger Melinda elárulta, hogy az idei évben a 2011-ben bevezetett NIVEA Black & White termékcsaládra helyezi a gyártó a fő hangsúlyt, mely, mint mondta, azóta is töretlen sikernek örvend. A 48 órás védelmet nyújtó, etil-alkohol mentes izzadásgátló termékcsalád összetételét a Hohensteini Textilintézettel együtt fejlesztették ki kutatók, hogy a dezodorok ne hagyjanak fehér foltot a fekete ruhákon és a fehér ruhákon kialakuló sárga foltok ellen is sikeresen fel tudják venni a harcot.
Ebbe a termékcsaládba négy új terméket vezetnek be idén, melyből kettő női, kettő pedig férfi termék. „Több tízezer fogyasztói kutatás elemzése után, több ország bevonásával dolgoztuk ki az új NIVEA Black & White Invisible Ultimate Impact termékek koncepcióját, illatát, csomagolását – ismertette az értékesítési vezető. – A cél az volt, hogy amellett, hogy a termékek hatékonyan védjenek a zavaró dezodorfoltoktól, a friss, üde érzés, amit egy dezodor használata után éreznek a fogyasztók, minél tovább megmaradjon. Az új NIVEA Black & White Invisible Ultimate Impact termékek megbízható, 48 órás védelmet nyújtanak az izzadság és a foltok ellen, emellett üde, friss illatélményt biztosítanak az egész nap folyamán”. A termékcsalád spray és golyós dezodor applikációs formában is elérhető mind a női, mind pedig a férfi fogyasztók részére.
A már ismert, régebb óta piacon levő Black & White termékek az idei évben megújult csomagolásban kerülnek a polcokra. Az új design segítségével a fő termékelőnyöket – a hatékony védelem az izzadság, testszag, foltok, dezodor-maradványok és irritáció ellen – kívánták jobban kiemelni.
A forró nyári hónapokra időzítve új, friss és üde illatú NIVEA Fresh dezodorokkal is a piacra lép a Beiersdorf az idei évben. „A férfiak részére a NIVEA MEN Fresh Intense spray kerül bevezetésre, mely dinamikus, határozott, férfias illatával csábít majd. A női termékek portfóliója pedig a NIVEA Fresh Gentle spray-vel, melynek üde illata a frissen mosott ruha, a csobogó forrásvíz és a tavaszi virágok kombinációja, illetve a NIVEA Fresh Blossom spray-vel bővül, mely friss, nőies, a kerti virágok édeskés és a citromfű üde illatának varázslatos elegyével kényezteti a hölgyeket. Természetesen mindhárom termék hatékony védelmet nyújt az izzadsággal szemben, miközben formulájuk kíméletes a bőrhöz és nem irritálja azt” – ismertette az újdonságokat Jáger Melinda.
A gyártói márkák dominálják a dezodorpiacot A dezodor kiskereskedelmi forgalma a 22 milliárd forintot is megközelítette 2019. április és 2020. márciusa között. A kategória értéket tekintve 3, volumenben 2 százalékos növekedést produkált a vizsgált időszakban. |
Friss hónalj is lehetséges „0% alumíniummal”
A friss izzadság, a normális testnedv és testszag nem vagy alig érezhető, csak a bakteriális bomlás során válik a szaga kellemetlenné. Emellett az izzadás nem igazán dekoratív.
A dezodorok és izzadásgátlók aktív alapelvei különböznek: az izzadásgátló szer a pórusok megszorításával csökkenti az izzadság mennyiségét. Ezek a termékek általában alumíniumot tartalmaz. A tiszta dezodor nem akadályozza meg az izzadság áramlását, de megakadályozza az izzadság szagosodását. Ezenkívül a dezodorok megzavarják a baktériumok munkáját, és az így kapott pézsmaszagot parfümmel fedik le.
Az Ökokuckó webáruház által kínált golyós dezodorok nemcsak alumíniummentesek, mesterséges színező- és illatanyagot, kőolajszármazékot sem tartalmaznak; a természetes összetevői nem tömítik el a pórusokat. Mint megtudtuk, a termékek összetevőinek minimum 70%-a biogazdálkodásból származik. A bőrnyugtató deókat mindennapos használatra ajánlják többféle illatváltozatban (pl. Aloe verával, bioaktív damaszkuszi rózsaolajjal, bioszűz olívaolajjal stb.), melyek nemcsak frissítenek, de azonnal hűsítik és nyugtatják a bőrfelületet.
„Hazánkban is tapasztalható, hogy a dezodorok globális piaca a természetes és innovatív termékek hatására növekszik. Az alumíniumot nem tartalmazó, de biológiailag lebontható csomagolásban elérhető dezodorok iránt növekszik a környezettudatos fogyasztók érdeklődése – közölték. – Emellett egyre többen arra is figyelnek, hogy a választott termék ne tartalmazzon állati összetevőket”.
Fontos a hatékonyság
Az ALDI Magyarország igyekszik minden vásárlói igényt kielégíteni, így a személyes higiénia alapkategóriájába tartozó deók és dezodorok is megtalálhatók az áruházak polcain.
A deokínálatban az illatra vonatkozó egyéni preferenciák mellett egyre fontosabb kiválasztási szempont a 48/72 órás hatékonyság, a gyors felszívódás, valamint a terméket alkotó minőségi összetevők. Az ALDI tapasztalatai szerint a vásárlók részéről egyre hangsúlyosabb elvárás az is, hogy az adott termék ne tartalmazzon káros adalékanyagokat.
Mint megtudtuk, szem elött tartva az izzadásgátlás, bőrvédelem és illat fontosságát, az ALDI vásárlói egyre környezettudatosabbak, így folyamatosan nő a kereslet a környezetet egyáltalán nem terhelő, mikroplasztikmentes formulák iránt, melyek csomagolása 100%-ban újrahasznosítható, valamint részben újrahasznosított műanyagból és alumínium felhasználásával készül. „Különösen népszerű az áruházlánc sajátmárkás termékcsaládja, az OMBIA érzékeny bőrűeknek kínált, valamint az invisible, vagyis a fehér és sárga foltok elleni termékek” – közölték.
Mindemellett a 100%-ban természetes növényi kivonatokat tartalmazó dezodorok mellett megjelentek a piacon a szőrtelenítés után azonnal használható termékinnovációk is.
A férfiak esetében az egyik legfontosabb cél, hogy a dezodorok és a stiftek ne hagyjanak fehér foltot a fekete ruhákon, a fehér ruhákon kialakuló sárga foltok ellen pedig képesek legyenek sikeresen felvenni a harcot.
Illatosan a fenntarthatóság irányába
Fehér Nóra, a dm Kft. szortiment menedzsere szerint a deo kategóriában hasonló trendek figyelhetők meg, mint amelyek a szépségápolás más területén is megjelentek az elmúlt években. Mint mondta, a piac fokozatos átalakulását is jelzi a natural/természetes szegmens térnyerése. Emellett továbbra is meghatározó a trendi összetevők jelenléte, mint pl.: goji bogyó, matcha tea, kókusz stb. A természetes és különleges összetevők mellett fontos kiemelni a klinikai hatékonyságú dezodorok térnyerését is, amelyek fókuszáltan az izzadás problémájára nyújtanak segítséget.
„A női dezodoroknál továbbra is az aeroszolok a legkedveltebbek, ezt követik a roll-onok, a stiftek és a pumpás deók, de megjelentek a termékkínálatban a krém- és parfümdeók is” – említette a szortiment menedzser, hozzáfűzve, hogy az elmúlt időszakban, főleg a nyári hónapokban a testpermet kategória fejlődése is megfigyelhető.
Fehér Nóra szerint az innovációk évről évre a piaci trendekre és a fogyasztói igények kielégítésére fókuszálnak.
„A dm saját márkás dezodorai esetében ebben az évben az egzotikus illatok kerültek előtérbe. Fontos szempont volt a fejlesztésnél, hogy 0% alumíniumot tartalmazzanak a termékek, 24 órás védelmet nyújtsanak, hatékonyan gátolják a testszagokat” – ismertette. Az alumíniummentes, természetes összetevőket tartalmazó, illetve natúr minősített dezodorok kínálata évről évre nő. Mindemellett folyamatosan nagy népszerűségnek örvendenek a szenzitív termékek, és megjelentek a 100%-ban vegyszer- és illatmentes termékek is.
A szortiment menedzser megemlítette, hogy a testpermet szegmensen belül újdonságnak számítanak a csillámló testpermetek. „Itt is fontos szempont a tengerparti hangulat megteremtése, érzéki hatás kiváltása (Balea Copacabana csillámló testpermet)” – tette hozzá.
„A kategória iránti igények alapvetően az illatok és a trendi összetevők körül forognak. Az újdonságok mellett nem feledkezhetünk meg azokról a termékekről sem, amelyek a speciális fogyasztói igényeket elégítik ki, mint pl. ruhát védő termékek, ezek sikere töretlen” – mondta, hangsúlyozva, hogy a termékek csomagolása is egyre inkább a fenntarthatóság irányába mutat, elérhetők a kínálatban például 100%-ban újrahasznosított papírba csomagolt termékek is.
A kategóriában alapvető elvárásnak számít a hatékonyság, kellemes illat, illetve, hogy a termék ne hagyjon foltot a ruhákon. A dezodorok esetében leginkább a friss, kellemes illat, a kellemetlen szagok megszűntetése a fő elvárás, míg az izzadásgátlók tekintetében a hatékonyság az elsődleges szempont. Nagyon kedveltek az édeskés, virágos illatok a női fogyasztók esetében, míg a férfi deo használók leginkább a ’fougere’ illatú termékeket keresik. Alapvetően elmondható, hogy az illatok tekintetében trendi a különleges gyümölcsökre, virágokra emlékeztető illat.
„A férfiak is egyre tudatosabban választanak dezodort – árulta el Tóth Ildikó, a dm Kft. szortiment menedzsere –, ezért a női termékek körében megjelent trendek figyelhetők meg, de pár éves késéssel.”
Azaz egyre szélesebb a kínálat az alumínium- és alkoholmentes termékekből, emellett mostanában kezdenek megjelenni a natúr összetevőket tartalmazó, illetve extra hatékony izzadásgátló termékek. Fontos szempont a választásnál, hogy ne hagyjon foltot a ruhán a dezodor.
„Megfigyelhető, hogy a férfiak többsége továbbra is aeroszolt használ, második helyen viszont a stiftek vannak, míg a nők körében kedvelt roll-onok csak a harmadik helyen” – egészítette ki Tóth Ildikó.
(TERMÉKMIX magazin – 2020. június-júliusi szám)