Egyre nagyobb a kisgyerekek és kamaszok igényeihez igazodó egyedi kínálat, a termékek nemcsak ízben és összetevőkben, de a csomagolás színes dizájnjában is a fiatalabb fogyasztókat kívánják megszólítani.

A gyerekeket nem lehet és nem is kell kizárni a vásárlással kapcsolatos világból, mivel lelkes vásárlók és jól tudják, mit szeretnek, mi az, amit meg kívánnak kóstolni. A gyártóknak azonban nagyon óvatosan kell a korosztállyal kapcsolatosan működniük – a termékkínálat kialakításától kezdve egészen a kommunikációig –, hiszen az egész társadalom figyeli ez irányú kínálatukat.

 

Kívül-belül egyedi
A gyerekek számára kiemelten fontos a húsáru fogyasztása, amit az élvezeti értéken kívül az egészséges összetevők határoznak meg. A virslik és párizsik esetében is érzékelhető, hogy a kereslet fokozatosan eltolódik a magasabb minőségű, illetve az egészségtudatosabb termékek irányába.
„A Sága szerint a legfontosabb piaci folyamat ma a perszonalizáció, azaz a különböző táplálkozási szokások és élethelyzetek minél teljesebb körű kielégítése. Ennek példája a Sága széles kínálata, amelyben már a legkülönbözőbb életkorú, íz- és felhasználási igényű fogyasztó is megtalálja a kifejezetten neki készülő terméket” – ismertette Szalayné Szilvágyi Erzsébet, a Sága Foods Zrt. kereskedelmi vezetője.
Ezt támasztja alá, hogy a Sága Foods a hazai piacon egyedülálló módon többféle, kifejezetten gyerekeknek, fia­taloknak készülő szárnyashúsból készült termékeket is kínál. A Fini Mini termékcsalád után az idén megalkotta a Füstli Junior virslijét is.
„A Fini Mini fejlesztésénél abból indult ki a Sága, hogy a gyerekek nemcsak abban különböznek a felnőttektől, hogy kisebb adagokat esznek, hanem életkorukból fakadó speciális igényeik is vannak” – árulta el Szalayné Szilvágyi Erzsébet.
A Fini Mini összetételben, ízesítésben, adagolásban, valamint csomagolás dizájnban is kifejezetten gyerekekre szabott. A Fini Mini termékek kevésbé fűszeresek, nem füstöltek, magasabb a hústartalmuk, és a gyerekek számára különösen fontos hozzáadott ásványi anyagot tartalmaznak. A virsli, párizsi és csirkemell sonka glutén-, laktóz-, szója- és színezékmentes. A termékek mérete is alkalmazkodik a gyerekekhez, kis kezekre szabott, és a csomagolásdizájn is érdekes számukra.
Szalayné Szilvágyi Erzsébet megosztotta lapunkkal, hogy a Fini Mini különleges dizájnja kedvelt és népszerű a családok körében.
„A Füstli Junior csomagolás tervezésénél is elsődleges szempont volt a fiatalok vizuális igényeinek megfelelő változatos csomagolás megalkotása” – mondta.

 

Egészséges termékek a kicsik és nagyok számára
Mint megtudtuk, a Fini Mini márkatermékei közül a legtöbb (pulykavirsli, pulykapárizsi, csirkemell sonka) már kétéves kortól fogyasztható. Az idei évben bevezetett Füstli Junior inkább az iskoláskorúaknak, tiniknek szól, ezzel a termékkel a Sága hidat képez a Fini Mini virsli és a klasszikus Füstli fogyasztó között. „A Sága számára fontos, hogy minden korosztályt elérjen a leginkább nekik szóló termékkel” – fűzte hozzá a kereskedelmi vezető.
A már nagyobbaknak készülő új Füstli Junior megtartotta a magasabb hústartalmat, a széleskörű mentességet, de már kapott egy lágy füstölést. A 8 cm-es mérete nagyobb a Fini Mininél, de még kisebb a klasszikus Füstliknél. A Füstli Junior egyedisége az, hogy a termék négyféle, fiatalos grafikával készül, lehetőséget adva ezzel mindenkinek, hogy kiválassza a saját maga számára leginkább vonzó csomagolást.

 

Télen-nyáron széles a kínálat
A Sága termékeinek viszonylag kicsi a szezonalitása. A szilveszteri virsliszezonon kívül a nyári grillszezon növeli meg a Füstli termékek, például a Grill Füstli BBQ eladásait. A gyártó az idén több új termékkel is piacra lépett, és őszre is tartogat nagy meglepetéseket, a virsli kategóriában és a Royal márka alatt is. „Az idei év egyik újdonsága, a Sága új Füstli ­Junior virslije, mely a magyar vásárlók körében legnépszerűbb Füstli, kifejezetten a fiatalok igényeire kifejlesztett változat. A pulyacombhúsból készült Füstli Junior szója-, laktóz, glutén és nátriumglutamát-mentes. Ez a roppanós virsli kellemesen lágy füstölésű, 8 centiméteres hosszúságával ideális méretű a fiatal fogyasztók számára. A Füstli Junior nemcsak az ízével és összetételével, hanem egyedi csomagolásával is a fiatalok kedvében jár” – sorolta Szalayné Szilvágyi Erzsébet.
Mint megtudtuk, a Sága a Füstli Junior esetében egyedi marketingeszközöket használ, olyan social media felületeken, ahol eléri ezt a fiatal célcsoportot. A Sága évek óta a Fini Mini Maraton szponzora, folyamatos social média támogatást is kap a márka. Emellett a termék csomagolásában elhelyezett állandó ajándék (Fini Mini&GO) is népszerűsíti a terméket.
„A Sága számára fontos, hogy edukálja a gyerekeket, külö­nösen ügyel arra, hogy mindig olyan meglepetés ajándékot helyezzen el a Fini Mini poharas termékében, amivel fejleszteni tudja őket (színező, könyvjelző, puzzle, memória játék)” – emelte ki a kereskedelmi vezető.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2019 júniusi szám)